پرتاب هیجان انگیز سفینه فضایی به سیاره عطارد + تصاویر

با هدف بررسی اسرار پنهان و نامکشوف سیاره زیبا و شگفت انگیز عطارد، سفینه فضایی فوق پیشرفته بپی کلومبو راهی فضا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سفینه فضایی بپی کلومبو (BepiColombo) با هدف بررسی سیاره عطارد راهی سفر هفت ساله به فضا شد، ساخت این سفینه فضایی حاصل تلاش مشترک دانشمندان آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA و سازمان فضایی کشور ژاپن (JAXA) است.


موشک درتاریخ ۱۹ اکتبرسال جاری پرتاب شد. درطول سفر سفینه فضایی بپی کلومبو به دو بخش تقسیم شده و پس از رسیدن به مدار عطارد به مدت یک سال به دور آن خواهد چرخید. کارشناسان هدف از ساخت وراه اندازی بپی کلومبو را کشف اسرار نامکشوف درباره سیاره عطارد، نحوه شکل گیری منظومه شمسی و همسایگان آن اعلام کرده اند.

هزینه ساخت این سفینه فضایی فوق پیشرفته افزون بر ۲ میلیارد دلار بوده است.

سفینه فضایی به وسیله موشک آریان ۵ (An Arianespace Ariane ۵ ECA rocket) از منطقه گویان، ایستگاه فضایی زمینی اتحادیه اروپا درکشور فرانسه راهی فضا شد و کنترل عملیات ۴۰ دقیقه پس از پرتاب مطابق برنامه ریزی‌ها انجام شد.


کارشناسان همچنین درنظر دارند با استفاده از سفینه فضایی BepiColombo به اندازه گیری دقیق فاصله بین ستاره خورشید و سیاره عطارد بپردازند.

پیدا کردن نقض در نظریه نسبیت آلبرت اینشتین، از دیگر اهدافی است که کارشناسان درنظر دارند با ارسال سفینه به سوی سیاره عطارد به بررسی آن بپردازند.


با توجه به فاصله طولانی سیاره زمین تا عطارد، درساخت فضاپیما از فناوری‌های پیشرفته استفاده شده است تا مانع از آسیب دراثرگرانش خورشید و منحرف شدن از مسیر حرکتی خود شود.


فضاپیمای BepiColombo پس از رسیدن به مقصد درسال ۲۰۲۵ به دوبخش تقسیم می‌شود، یک بخش به وسیله آژانس فضایی اتحادیه اروپا ساخته و بخش دیگر به وسیله آژانس اکتشاف‌های هوا و فضای ژاپن تولید شده است.

این فضاپیما اولین تلاش دوباره دانشمندان برای بررسی سیاره کوچک عطارد پس از اتمام ماموریت ۴ ساله سفینه فضایی (MESSENGER) ناسا است که درسال ۲۰۱۵ به اتمام رسید.

منبع:Space

انتهای پیام/

سفینه فضایی بپی کلومبو برای تحقیق درباره سیاره عطارد راهی فضا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار