رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

یخکشی با شکست مقابل حریف آمریکایی پنجم شد

محمد باقر یخکشی به مقام پنجم وزن 61 کیلو گرم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در رقابت های 4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان که در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر عباس رحمان اف دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد.وی در دور بعد در مصاف با خولیس بونه رودریگوئز دارنده مدال برنز جهان از کوبا در حالی که سه ثانیه به پایان کشتی مانده بود و از حریف با نتیجه 8 بر 6 پیش بود، با نتیجه 10 بر 8 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. یخکشی در این گروه ایوان گویدا از رومانی را با نتیجه 11 بر یک شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد.وی در دیدار رده بندی مقابل جوزف کولون از آمریکا با نتیجه 13 بر 2 مغلوب شد و به مقام پنجم رسید.

در این وزن رودریگز از کوبا با نتیجه 5 بر 5 مقابل گاجی مراد رشیداف از روسیه پیروز شد و به مدال طلا رسید.

تا دقایقی دیگر نیز حسن یزدانی و پرویز هادی در اوزان 86 و 125 کیلوگرم برای کسب مدال برنز مقابل داورن کوراگلیف و آنزور خیزریف از کشور روسیه قرار خواهند گرفت.

گفتنی است نتایج کشتی گیران کشورمان در پایان دیدارهای مقدماتی 4 وزن دوم که امروز ظهر(یکشنبه) برگزار شد نیز به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور اول مقابل باخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی از مغولستان با نتیجه 6 بر یک به پیروزی رسید وی در دور دوم مقابل ولادیسلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان و اروپا از بلاروس با نتیجه 5 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف ژاپنی، اطری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور نخست مقابل ولادمیر خینچیگاشویلی قهرمان جهان و المپیک از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست خنچیگاشویلی مقابل کشتی گیر روس، مقصودی حذف شد.

در وزن 79 کیلوگرم عزت اله اکبری در دور اول جانی بور دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه را با نتیجه 10 بر 2 مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اکبری در این مرحله مقابل گریگور گریگوریان از ارمنستان با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را با نتیجه 13 بر صفر شکست داد وی در دور دوم مقابل شریف شریف اف دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کریمی در این مرحله باتیربک چاکالوف از روسیه را با نتیجه 12 بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 مغلوب جی دن کاکس دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت.


بیشتر بخوانید:

اطری و مقصودی حذف شدند

اکبری و کریمی به دیدار رده بندی رسیدند/ایران همچنان در حسرت مدال طلا!

قرعه کشی اوزان 70 و 97 کیلو گرم برگزار شد/قرعه دشوار امامی و همگروهی گلیج با تانک روس ها

فرنگی کاران ایران راهی بوداپست می شوند


انتهای پیام/

شکست یخکشی در دیدار رده بندی وزن 61 کیلوگرم رقابت های جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار