اجرای طرح کاداستر اراضی ملی با اخذ 98 درصد سند تک برگ در جنوب کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب کرمان گفت:پیشگیری از رشد پدیده شوم زمین خواری و مفاسد ناشی از آن، از مهمترین اهداف اجرای طرح کاداستر یا همان حدنگاری است.

 اجرای طرح کاداستر اراضی ملی با اخذ 98 درصد سند تک برگ بنام دولت در جنوب کرمانبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  محمد حسن کردستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب کرمان در نشست با مجموعه کارکنان ادارات ثبت اسناد شهرستان‌های جنوبی در کهنوج گفت: با توجه به سیاست های اجرایی دولت تدبیر و امید و در راستای نیل به اهداف سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و با عنایت به تکلیف ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ضرورت مستند سازی سریع و به هنگام املاک دولت به عنوان اصلی ترین اقدام در صیانت از اموال غیرمنقول بیت المال بشمار می رود.

وی افزود :در راستای ضرورت بهره گیری از نقشه های کاداستر در تثبیت مالکیت دولت و در اجرای تکالیف مقرر در ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و الزام به تهیه نقشه های کاداستر اراضی ملی (حدنگاری) جهت تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی و با رعایت حق و حقوق مسلم اشخاص ،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در اجرای طرح جامع کاداستر اراضی ملی موفق به اخذ سند تک برگ به میزان 98درصد عرصه های ملی 5 شهرستان جنوبی بنام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گردید.

کردستانی با اشاره به خروجی و بهره وری اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اخذ سند تک برگی بنام دولت تصریح کرد:پیشگیری از رشد پدیده شوم زمین خواری و مفاسد ناشی از آن که از مهمترین اهداف اجرای طرح کاداستر یا همان حدنگاری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت:تسهیل و تسجیل در امر سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی ،اجرای طرح ها و پروژه ها توسط دستگاه های دولتی ، کاهش عوامل تخریب ،جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی منابع ملی با همکاری مراجع قضایی ،کاهش اختلافات حقوقی مردم بخش های دیگر این طرح هستند.

وی افزود:دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ،به روز رسانی اطلاعات نقشه ها و ورود به سیستم ثبت املاک ، تسریع در امر پاسخ به استعلام اشخاص حقوقی و حقیقی مبنی بر قرار گرفتن محل مورد درخواست در مالکیت خود یا دولت و افزایش ضریب حفاظتی و .... ، از اهداف دیگر اجرای طرح کاداستر بشمار می روند.

محمد حسن کردستانی گفت: باقیمانده اخذ سند تک برگ با رویکرد کاداستر در 5 شهرستان جنوبی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و جشن ممیزی اراضی و کاداستر در هفته منابع طبیعی برگزار می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: در این راستا افرادی هم به نحوه اجرای مقررات ماده 56 و ماده 2 قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخائر جنگلی به هیئت مقرر در کمیسیون ماده واحده، قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 مستقر در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری 5 شهرستان جنوبی و همچنین برای اثبات مالکیت خود به شعبه ویژه (دادگاه حقوقی پنجم) در مرکز استان معترض که اعضاء کمیسیون ماده واحده و دادگاه حقوقی شعبه پنجم پس از رسیدگی وفق موازین قانونی و تفسیر عکس های هوایی سال 34 و 46 درصورت وجود آثار کشت و احیاء و عمران نسبت به خواسته و تامین نظر معترضین اجابت که در این زمینه مجموعاً در 5 شهرستان جنوبی بالغ بر 21000 هکتار به مستثنیات اولیه پلاک های مورد اعتراض افزوده شده است .

کردستانی ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری ها و حمایت های احمد حمزه نماینده 5 شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، حفظ و حمایت از منابع طبیعی در سالهای اخیر شاهد تخصیص اعتبار قابل توجهی جهت 5 شهرستان جنوبی با همکاری و پیگیری مشارالیه جهت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و ایجاد کمربند حفاظتی (حایل مرز اراضی ملی و مستثنیات افراد ) و همچنین تامین اعتبار جهت تغییر الگوی مصرف سوخت روستائیان و دامداران حواشی جنگل بوده ایم که این اعتبارات در 5 شهرستان جنوبی نسبت به سال 96 از رشد 260 درصدی برخوردار بوده است.

یادآور می شود:نشست مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب کرمان با مجموعه کارکنان ادارات ثبت اسناد شهرستان‌های جنوبی در کهنوج برگزار شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.