مدیرعامل شرکت توانیر مطرح کرد؛

رشد ۸ برابری مصرف برق در کشور

متولی‌زاده گفت: طی ۴۰ سال گذشته مصرف برق در ایران با توجه به رشد جمعیت، ۸ برابر شده که این موضوع بیانگر حجم فعالیت همکاران صنعت برق در کشور است.

رشد ۸ برابری مصرف برق در کشوربه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی برق و ششمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق  اظهار کرد: کنفرانس برق ایران نمونه موفقی از تعامل سازنده و مستمر صنعت برق ایران با بخش علمی است.

متولی‌زاده با اشاره به مقالات ثبت شده در سه دهه گذشته در حوزه صنعت برق، تصریح کرد: در این دوره از کنفرانس بالغ بر ۱۰۰۰ مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد ۳۸۳ مقاله برگزیده شده و ۲۲۰ مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به سیرصعودی مصرف برق در کشور تصریح کرد: طی ۴۰ سال گذشته مصرف برق در ایران با توجه به رشد جمعیت ۸ برابر شده که این موضوع بیانگر حجم فعالیت همکاران صنعت برق در کشور است.

متولی‌زاده با اشاره به غیرواقعی بودن قیمت برق در کشور بیان کرد: صنعت برق کشور به دلیل نگاه دولتمردان و قانونگذاران همواره پایین‌تر از نرخ واقعی بوده است و این موضوع صنعت برق را با تنگنا‌هایی مواجه کرده است.

به گفته وی؛ با تعامل سازنده با نخبگان و ارائه راهکار‌های مناسب و همت تولیدکننده داخلی و تلاش همکاران صنعت برق کارنامه عملکرد این صنعت عملکرد قابل قبولی بوده است، بطوری که در بسیاری از شاخص‌های مهم و کلیدی صنعت برق ایران در سطح جهان رتبه و جایگاه مناسبی را کسب کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بیان کرد: در شرایطی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، همکاری و تعامل با نخبگان با صنعت برق بیش از گذشته ضرورت دارد.

متولی‌زاده با اشاره به رویکرد وزارت نیرو اظهار کرد: رویکرد اصلی وزارت نیرو برای مدیریت برق، عرضه و تقاضا است و تأمین برق در تابستان ۹۸ به عنوان یک شاخص و فرصت مناسب برای استفاده از راهکار جدید است.

وی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف بویژه در مدیریت بار در تابستان یکی از اولویت‌های کنفرانس بعدی برق است، تصریح کرد: هدف توانیر از برگزاری کنفرانس برق آموزش و ایجاد انگیزه مناسب برای اصلاح مدل مصرف مشترکان است و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در تولید برق در نقاط کوچک و محل مصرف است.

متولی‌زاده در پایان گفت: به منظور تشویق مردم برای مشارکت در طرح‌های مدیریت بار و سرمایه‌گذاری برای تولید برق، بسته‌های تشویقی بویژه در ایام گرم سال در نظر گرفته شده که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش سی و سومین کنفرانس بین المللی برق و ششمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق در محل پژوهشگاه نیرو ۳۰ مهر تا ۲ آبان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

بسته‌های تشویقی مصرف بهینه به‌زودی رونمایی می‌شود

برچسب ها: صنعت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار