فیلمی که به مناسبت روز جهانی لکنت زبان منتشر شد

بهترین و موثرترین درمان‌ لکنت زبان در افراد شامل ایجاد آرامش و اعتماد‌ به‌ نفس در افراد مبتلا به این اختلال است.

ریشه اصلی لکنت زبان در ترس، استرس و اختلالات عصبی دوران کودکی است +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لکنت زبان اختلالی شایع است که در میان کودکان بیشتر به چشم می‌خورد و البته در اغلب موارد بدون بکارگیری درمانی خاص رفع می‌شود.

مبتلایان به اختلال لکنت زبان هیچ تفاوتی در هوش و آگاهی با سایر افراد عادی در جامعه ندارند و این اختلال، اختلالی در گفتار است که در آن فرد نمی‌تواند کلمات را پیوسته و به درستی ادا کند و صحبت او در ادای واژه‌ها با مکث همراه است.

به عقیده درمانگران و پژوهشگران علمی در صورت عدم پیگیری مشکل لکنت زبان در دوران کودکی و کشیده شدن دامنه این اختلال به دوران بزرگسالی به‌سادگی، نمی‎توان به درمان و رفع آن امیدوار بود.

برخی از افرادی که لکنت زبان دارند دارای صفاتی چون خجالتی بودن، عصبی یا حساس بودن و همچنین عجول و درون‌گرا بودن هستند و این موارد در تشدید لکنت آن‌ها بی تاثیر هم نیست اما به عقیده گفتار درمان‌ها، ریشه اصلی لکنت زبان در ترس، استرس و اختلالات عصبی دوران کودکی است.

از بهترین و موثرترین درمان‌های لکنت زبان در افراد می‌توان به ایجاد آرامش و اعتماد‌ به‌ نفس در فرد مبتلا به لکنت زبان نام برد که متخصصین گفتار‌درمانی در ضمن اجرای راهکارهای درمانی مبتلایان به این اختلال آن را به مراجعان خود توصیه می‌کنند.

امروز دوشنبه سی‌ام مهر ماه سال جاری و 22  اکتبر به عنوان  «روز جهانی توجه به لکنت زبان» به ثبت رسیده است. در ادامه فیلمی آموزشی برای آشنایی هر چه بیشتر والدین درباره چرایی و علت بروز اختلال لکنت زبان در میان کودکان مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: لکنت زبان ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار