پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف به متقاضیان

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: برای پشتیبانی از تولید کنندگان و حمایت از تولید کالای داخل تسهیلات خرید فرش دستباف به متقاضیان پرداخت می شود.

پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف به متقاضیانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ روح الله اسلامی رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان در نشست کمیته فرش دستباف استان کرمان گفت: برای پشتیبانی از تولید کنندگان و حمایت از تولید کالای داخل تسهیلات خرید فرش دستباف به متقاضیان پرداخت می شود.

افزود: این تسهیلات با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و تا سقف 200 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می شود.

وی بیان کرد: در این طرح خریداران فرش با مراجعه به شعب منتخب فروش فرش دستباف قادر به تهیه این کالا با شرایط متنوع خواهند بود.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار داشت: این طرح از ابتدای سال جاری در چند استان کشور در حال اجرا است و تصمیم داریم با همکاری اتحادیه فرش دستباف شهری و روستایی تسهیلات یاد شده به زودی اجرایی شود.

وی گفت: با توجه به اینکه فرش ایران اولین کالایی بود که دولت آمریکا تحریم کرده است و بازار کشورهای اروپایی نیز اشباع شده، اجرای چنین طرح هایی به رونق تولید و خرید و فروش فرش دستباف کشور کمک می کند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف روستایی استان کرمان نیز گفت: کیفیت فرش دستباف کرمان روز به روز بهتر می شود و مواد اولیه مرغوب و بهترین پشم در بافت فرش کرمان مصرف می شود.

محمد پور مهدی آبادی افزود: مواد رنگزایی خوبی در استان وجود دارد و تنها کارخانه رنگ پشم در کرمان فعالیت دارد و برخی نیازهای استان های دیگر کشور را تامین می کند.

وی تصریح کرد: بیشترین و بهترین طراح نقشه کشور در کرمان است و فرش بدون کیفیت از این استان صادر نمی شود.

رئیس اتحادیه فرش دستباف روستایی استان کرمان گفت: دولت باید در فروش فرش به تولدی کنندگان کمک کند و سلیقه یابی برای مشتریان انجام شود.

پور مهدی آبادی تاکید کرد: نوسانات ارز بر بازار فرش تاثیر زیادی دارد و باید با برنامه ریزی قوی و دقیق با دیگر کشورهای تولید کننده رقابت کنیم.

 

انتهای پیام/س

 

خریداران فرش دستباف کرمان تسهیلات دریافت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار