استاندار تهران:

کالاها باید از گمرک وارد شوند تا حساب و کتاب آنها مشخص باشد

مقیمی گفت: کالاها باید از گمرک وارد شوند که حساب و کتاب آنها مشخص و معلوم باشد که چه کالاهایی و چه مقدار وارد شده است.

کالاهای موردنیاز باید از گمرک وارد شود تا حساب و کتاب آن مشخص شودبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی استاندار تهران درباره حمایت از کالای ایرانی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: دولت و مسئولان برای کارآفرینان به گونه‌ای عمل کنند که آنها همه وقت خود را صرف تولید کنند و در ادارات برای گرفتن مجوز و استعلامات حداقل وقت را بگذرانند و در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

زمان مهمترین فاکتور برای تولید کنندگان داخلی

وی ادامه داد: بانک‌ها باید منابع مالی مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین کنند چرا که زمان برای تولید کنندگان مهمترین عامل است. باید منابع مالی در زمان مناسب در اختیار آنها قرار گیرد که هزینه‌ای از این بابت متحمل تولیدکننده نشود و قیمت تمام شده بالا برود و نتواند در بازار داخلی رقابت کند.

مردم به خرید کالای داخلی بی کیفیت رغبت پیدا نمی‌کنند

استاندار تهران خطاب به تولید کنندگان بیان کرد: تولید کننده باید به کیفیت کالای خود توجه کند، نمی شود کیفیت و قیمت مناسب نباشد و بگوییم که همه باید کالاهای داخلی خریداری کنند. باید در خریدار رغبت حاصل شود چرا که تا تولید داخلی برای خریدار مطلوبیت نداشته باشد برای خرید آن رغبت پیدا نمی کند و لازمه آن این است که کیفیت کالا بالا برود و قیمت تمام شده کاهش داشته باشد و قابلیت رقابت هم از نظر نوع و جنس و هم از نظر قیمت پیدا کند.

مقیمی خطاب به مردم نیز ابراز کرد: مردم باید تولیدکنندگان خوب را که قیمت تمام شده کالاهای آنها پایین و کیفت کالایشان بالا است را با خرید خود تشویق کنند و کالاهای خوب را تبلیغ کنند که تولید کنندگان خوش ذوق و با سلیقه و علاقه مند که کیفیت تولیدات آنها بالا است به همه معرفی شود چرا که بازار بیشتر باعث می شود که تولیدکنندگان به رقابت بیفتند و کالای بهتر راه خود را در بازار باز کند.

وی در ادامه درباره برنامه استانداری تهران برای حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: استان تهران به عنوان استانی است که درصد خیلی بالایی از تولید کشور را دارد و در کنار آن هم بازار بسیار بزرگی است بنابراین باید شرایطی فراهم شود که کیفیت کالاها بالا و قیمت ها پایین بیاید.

دولت باید زمینه تولید کالای با کیفیت را فراهم کند

استاندار تهران همچنین عنوان کرد: یعنی تولید کننده وقت خود را برای تولید و فروش بگذارد و مصرف کننده مطلوبیت را در کالا ببیند و رغبت برای خرید کالای داخلی پیدا کند و دولت زمینه تولید کالای با کیفیت را فراهم کند که وقتی می گویم دولت یعنی استانداری و مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی ، شورای اقتصاد استان همه باید فعال شوند و همه به این فکر کنند که چه کاری برای بالا بردن کیفیت کالا و پایین آمدن قیمت آن باید انجام دهند.

به گفته وی، سعی ما بر این است که کمیسیون ها و شوراهایی که در رابطه با تولید ، بازار و فعال شدن بخش خصوصی است را فعال تر از گذشته داشته باشیم و بحث ها به صورت جدی تر مطرح شود و از همکاران و مسوولین دستگاه های مختلف بخواهیم که راه را برای بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی و پایین آمدن قیمت باز کنند.

ضرورت برخورد قاطع با قاچاق کالا

مقیمی در ادامه به قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی قاچاق و کالای قاچاق است که باید به طور جد با کسانی که کالاهای قاچاق وارد می کنند برخورد شود. حتی اگر قرار است که کالای خارجی استفاده کنیم نباید به صورت قاچاق وارد شود.

استاندار تهران با بیان اینکه باید کالاهای وارداتی از کمرگات وارد شود که حساب و کتاب آن مشخص شود و معلوم شود که چه کالاهایی و چه مقدار وارد شده است، گفت: کالاهایی که قاچاق وارد می شود چون عوارض و کمرگی پرداخت نمی کنند حتما ارزان تر در می آید و این کالا در بازار اگر چه از نظر کیفیت هم پایین باشد چون قیمت ها پایین است خریدارانی هستند که این اجناس را می خرند و این خود ضربه کالای داخلی می زند؛  بنابراین به جلوگیری از کالاهای قاچاق به طور جد باید وارد شد. کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در همه استانها فعال کنیم و نگذاریم کالای قاچاق وارد شود که تولید داخلی جای خود را در بازار پیدا کند.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 ابان ماه ۱۳۹۷ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار