شیراز میزبان نهمین کنگره کشوری سالانه انجمن دندانپزشکی کشور

نهمین کنگره کشوری سالانه انجمن دندانپزشکی کشور ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه در محل هتل همای شیراز برگزار می‌شود.

شیراز میزبان نهمین کنگره کشوری سالانه انجمن دندانپزشکی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نازیلا شهبازی رئیس انجمن دندانپزشکی ایران شعبه  استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نهمین کنگره کشوری سالانه انجمن دندانپزشکی کشور در شیراز، گفت: هدف از برگزاری این همایش ارتقاء علمی دانش دندانپزشکی، توانمند سازی و آشناسازی دندانپزشکان با تازه‌ترین تجهیزات این حوزه در کشور است.

وی گفت: در این همایش جدیدترین دستاورد‌ها در زمینه ایمپلنت، ترمیم و زیبایی، دندانپزشکی کودکان، درمان لیزر، درمان‌های لثه و پروتزها، دندانپزشکی اطفال ارائه می‌شود.

شهبازی ادامه داد: در این کنگره بیش از ۱۶ پنل علمی شامل سخنرانی، کارگاه‌های علمی و آموزش‌های ویژه و نیز نمایشگاه پوستر علمی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان فارس قطب جنوب پزشکی کشور و در بحث دانش پزشکی سرآمد است، ادامه داد: این استان با ظرفیت‌های عظیم علمی در برگزاری کنگره‌ها با مشکلاتی از جمله محل و برپایی همایش‌ها رو به رو است که این موضوع نیازمند همکاری و توجه تمامی نهاد‌ها است.

نوید ناصری رئیس این کنگره هم با بیان اینکه فارس تنها استانی است که پس از استان تهران این کنگره را سالانه برگزار می‌کند، افزود: علی رغم تنگنا‌های موجود، اما بزرگترین کنگره‌های دندانپزشکی در سطح منطقه پس از تهران را برگزار کرده‌ایم.

وی حضور مسئولین عالی رتبه وزارت بهداشت و مدیران ارشد استان فارس در سمینار‌های قبلی را دلیلی بر وجود اعتبار خاص برگزاری چنین کنگره‌هایی در کشور توسط این انجمن عنوان کرد.

ناصری ادامه داد: حضور مهمان خارجی در این سمینار با توجه به شرایط موجود تاکنون قطعی نشده است.

ناصری گفت: در سال‌های گذشته مقالات ارسالی سمینار‌ها به چاپ رسیده، اما طبق ارزیابی و نظرسنجی از شرکت کنندگان و پیشنهادات، کلاس‌های آموزشی را جایگزین چاپ چکیده مقالات کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: انجمن دندانپزشکی فارس در جامعه دندانپزشکی کشور برند خود را به دست آورده است.

حسین میرهادی دبیر علمی سیمنار نیز در ادامه این نشست بیان کرد: در تمام رشته‌های تخصصی دندانپزشکی اساتید مجربی در فارس داریم که از همه آن‌ها برای حضور در کنگره دعوت شده است و به همین دلیل نیازی به حضور اساتید خارجی احساس نمی‌شود.

دبیر اجرایی نهمین سمینار علمی کاربردی دندانپزشکی پارسه نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ۴۰ شرکت وارد کننده برای تبلیغ و عرضه تجهیزات دندانپزشکی در این سمینار شرکت خواهند کرد.

امیر عزمی دبیر علمی انجمن دندانپزشکی ایران شعبه فارس نیز در ادامه این نشست با یادآوری این موضوع که انجمن دندانپزشکی ایران از قدیمی‌ترین و نخستین تشکل‌های پزشکی در کشور است، گفت: انجمن شعبه فارس از سال ٧٥ فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ن

کنگره کشوری سالانه انجمن دندانپزشکی کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار