اولین جشنواره سنتور نوازی پایور در حوزه موسیقی دستگاهی خوزستان برگزار می‌شود.

سجاد کوراوند، دبیر اولین جشنواره سنتور نوازی پایور خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: اولین جشنواره سنتور نوازی پایور در حوزه موسیقی دستگاهی در استان برگزار می گردد.

وی با اشاراه به اهداف این جشنواره بیان داشت:اهداف برگزاری جشنواره شامل حفظ و اشاعه فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی، حمایت و ارج گذاری به تلاش های هنرجویبان و مدرسین و ایجاد فضای لازم جهت ارائه توانمندی‌های هنرجویان و هنرمندان جوان و مستعد است.
کوراوند عنوان کرد: این جشنواره در سنین مختلف به صورت رقابتی (۱۰ تا ۱۴سال و ۱۵ تا ۱۸سال و ۱۹ تا ۲۷ سال و بالای ۲۷ سال به صورت غیر رقابتی) برگزار می شود.

دبیر اولین جشنواره سنتور نوازی پایور خوزستان گفت: هنرجویان با ارسال آثار خود برای جشنواره ، مورد داوری و بازبینی اولیه قرار خواهند گرفت.

وی افزود: پس از داوری و بازبینی آثار ارسالی هنرجویان و تایید داوری به بخش رقابتی جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد و دی ماه این جشنواره برگزار خواهد شد.

کوراوند بیان داشت: هنرجویان برای شرکت در جشنواره به اجرای موسیقی دستگاهی براساس ردیف میرزا عبدالله و ردیف صبا و ردیف پایور میپردازند . انتخاب قطعات اجرایی(ردیف نوازی) مربوط به سن هنرجویان است.

دبیر اولین جشنواره سنتور نوازی پایور خوزستان گفت:حرکت اولیه این جشنواره در واقع خرداد امسال شروع شده و طی چندین نشست تخصصی با اساتید و مدرسین موسیقی استان اغاز شده و در حال جریان است.

انتهای پیام/م

برپایی جشنواره سنتور در زمستان

برچسب ها: موسیقی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.