افزایش 40 درصدی کشت بادام زمینی در پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از افزایش 40 درصدی کشت بادام زمینی در شهرستان پارس آباد خبر داد.

علی اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: درسال زراعی جاری در این شهرستان مقدار هزار و 256 هکتار بادام زمینی کشت شده است که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ارقام کشت شده در منطقه عبارتند از رقم گلی (داخلی) و هلیاس (وارداتی) که عملیات برداشت بادام زمینی در این شهرستان از اوایل مهرماه  آغاز گردیده  است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: تا کنون 800 هکتار برداشت شده است که پیش بینی می شود مقدار 5 هزار و 400 تن در سطح شهرستان تولید گردد که عملیات برداشت در این شهرستان به دو طریق دستی و ماشینی صورت می گیرد که از نظر اشتغالزایی نیز در منطقه تاثیرگذار می باشد و در زمینه برداشت مکانیزه  9 دستگاه کمباین  در منطقه فعالیت می کنند که نسبت به سال گذشته 2 برابر گردیده است.

حسنیان افزود: پیش بینی می شود با توسعه کشت بادام زمینی در منطقه در کنار استفاده از مزایای این زراعت مهم، گامی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه برداشته شود.

وی بیان کرد: بادام زمینی گیاه بومی برزیل بوده و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است آب و هوای گرم برای کشت این گیاه مناسب می باشد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: دانه بادام زمینی از نظر کیفیت روغن وپروتئین بسیار خوب است و بادام‌زمینی از جمله محصولات دارای ارزش افزوده بالاست که توسعه کمی و کیفی آن می تواند برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی با هدف افزایش تولید و اشتغال روستایی در منطقه نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام/ح

پیش بینی برداشت بیش از 5 هزار تن بادام زمینی در پارس آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.