تردید مدیر عامل شرکت ژاپنی سافت‌بانک برای حضور در اجلاس «داووس صحرا»

مدیر عامل شرکت‌ سافت‌بانک ژاپن که قرار بود در کنفرانس ریاض شرکت نکند، به احتمال زیاد در این نشست حضور دارد، ولی سخنرانی نمی‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، در پی تشدید فشارهای بین المللی بر عربستان سعودی در مورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود، ریاض در نهایت مجبور شد به قتل وی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کند.

در این راستا، بسیاری از اشخاص، موسسات مالی و رسانه های خارجی در اعتراض به قتل این روزنامه نگار به دست سعودی ها، از حضور در کنفرانس مالی ریاض خودداری کردند و سایرین را به تحریم این کنفرانس که به «داووس صحرا» معروف است، دعوت کردند.

«ماسایوشی سان»، مدیر عامل شرکت مخابراتی «سافت بانک» ژاپن که تعاملات مالی گسترده ای با عربستان سعودی دارد، اعلام کرد در اجلاس داووس صحرا شرکت نمی کند.

در همین حال، وال استریت ژورنال گزارش داد، ماسایوشی سان به احتمال زیاد در این نشست شرکت کند ولی سخنرانی نکند.

پیشتر اعلام شد، مارسلو کورو، معاون مدیر عامل سافت بانک، در نشست داووس صحرا شرکت نمی کند.

سافت بانک و عربستان سعودی یک صندوق سرمایه گذاری مشترک به ارزش 45 میلیارد دلار دارند که سهام آن در بازار بورس نیویورک و توکیو معامله می شود. پس از انتشار خبر قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، ارزش سهام این صندوق همانند سایر سرمایه گذاری های خارجی عربستان به شدت کاهش یافته است.

گفته می شود، کاهش ارزش سهام صندوق مشترک سافت بانک و عربستان، مقامات سافت بانک را به فروش سهم خود ترغیب کرده است.

نشست سرمایه‌گذاری در عربستان (داووس صحرا)، در میان موج فزاینده‌ای از تحریم‌های جهانی، از امروز در ریاض فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار