دستگیری عامل کلاهبرداری های فضای مجازی

فرمانده انتظامی قوچان گفت:فردی که اقدام به کلاهبرداری پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی از یک شهروند کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری عامل کلاهبرداری های فضای مجازیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سرهنگ قدیر مصرخانی فرمانده انتظامی قوچان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش توسط فردی ناشناس، موضوع شناسایی ودستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.


وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی یک مورد خرید ناموفق از یک فروشگاه جعلی اینترنتی داشته و پس از مدتی متوجه برداشت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال طی دو مرحله از حساب بانکی خود می‌شود.


مصرخانی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگ قضایی یک نفر متهم مرد را در استان‌های غربی کشور شناسایی و با دستور مقام قضایی، پرونده جهت دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.


فرمانده انتظامی قوچان در رابطه با شیوه و شگرد کلاهبردای با عنوان فیشینگ گفت: شهروندان عزیز از آنجایی که دستیابی به اطلاعات حساب بانکی افراد در کلاهبرداری که اصطلاحا "فیشینگ" نام دارد منوط به فریب کاربر بوده و در واقع مجرم با گذاشتن تله، کاری می‌کند که کاربر، درگاه بانکی اصلی از فرعی را تشخیص نداده و با همین شگرد قادر خواهد بود اطلاعات حساب بانکی قربانی را بدست آورد.


مصرخانی افزود: شهروندان جهت پیشگیری از دسترسی‌ها و برداشت‌های غیرمجاز هرگز در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بر روی لینک ناشناس کلیک نکرده و برنامه‌های خود را از سایت‌های آشنا و معتبر دانلود کنند.


وی ادامه داد: پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.it بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده واز آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.
 
انتهای پیام//ح.خ
 

شناسایی و دستگیر کلاهبردار اینترنتی در قوچان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.