در پی قتل خاشقجی؛

تعویق قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری زیمنس با عربستان

با انصراف مدیر اجرایی شرکت زیمنس آلمان از شرکت در همایش سرمایه‌گذاری ریاض، امضای قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری میان دو طرف به تعویق افتاد.

تبعات مرگ خاشقجی که دامن‌گیرعربستان شد/ احتمال از دست دادن قرارداد 20 میلیارد دلاری با زیمنسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گفته منابع آگاه انصراف روز گذشته جو کائسر، مدیر اجرایی شرکت آلمانی زیمنس از حضور در همایش سرمایه گذاری در ریاض، باعث شد امضای قرارداد مشترک میان دو طرف، که نزدیک به 20 میلیارد دلار ارزش دارد،  به تعویق بیافتد.

بنا به گفته منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، قرار بود مدیر اجرایی شرکت زیمنس این هفته در زمان حضور خود در همایش سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی این قرارداد مهم را به امضا برساند. انتظار می‌رود علیرغم مخالفت‌ها، این پروژه مشترک میان شرکت آلمانی و عربستان دنبال شود.

مدیر اجرای شرکت زیمنس یکی از آخرین کسانی بود که از حضور در همایش سرمایه‌گذاری ریاض اعلام انصراف کرد. کائسر روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: زیمنس یک شریک قابل اعتماد پادشاهی سعودی و چشم انداز 2030 این کشور است، اما در حال حاضر حقیقت باید روشن و عدالت اجرا شود. من قصد ندارم در نشست اف آی آی 2018 شرکت کنم.

پیشتر نیز  مدیر اجرایی زیمنس به فشار سیاستمداران آلمانی به او برای تحریم همایش ریاض اشاره کرده بود. بسیاری از مدیران اجرایی اقتصادی شامل مسئولان شرکت دویچه بانک، اوبر تکنولوژیز و شرکت‌ ای بی بی (ABB) رقیب زیمنس از شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری در عربستان که امروز آغاز شد، در واکنش‌ به قتل خاشقجی کنار کشیده بودند.

به دنبال ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی، منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه، بسیاری از سرمایه گذاران و رسانه های جهان که قصد داشتند در همایش ابتکار سرمایه گذاری‌های آینده به نام «داووس صحرا» شرکت کنند، این همایش را تحریم کرده اند. این همایش سه روزه قرار است از بیست و سوم تا بیست و پنجم اکتبر سال جاری میلادی (اول تا سوم آبان) برگزار شود.

جیمی دیمون، مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی «جی پی مورگان چیس»، دارا خسروشاهی، مدیر اجرایی شرکت «اوبر»، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول، استیو کِیس، بنیانگذار مرکز کِیس، مدیران اجرایی بلک راک و بلک استون، بیل فورد، رئیس شرکت فورد و آجای بانگا، مدیر مستر کارت، از جمله افرادی هستند که تاکنون از شرکت در همایش داووس صحرا انصراف داده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار