درمان سالانه شش هزار مسموم در بیمارستان خورشید

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:بستری شدن سالانه شش هزار مسموم در این بیمارستان نشان از وقوع شش هزار مسائل اجتماعی حل نشده دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسن امامی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در نخستین روز از هفته مسمومیت ها در بازدید از تنها بخش اورژانس مسمومین استان اصفهان، اظهار داشت: ۱۰ درصد مسمومیت ها در اصفهان ناآگاهانه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه سالانه شش هزار بیمار در بخش مسمومین بیمارستان خورشید بستری می شود، افزود: بخش مسمومین این بیمارستان بزرگترین و تنها بخش بستری اختصاصی ویژه مسمومین است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: یک درصد این بیماران فوت می کنند و سالانه ۴۰۰ نفر از مرگ قطعی نجات می‌یابند.

وی از نیاز مبرم به یک دستگاه دیالیز پیشرفته در بخش اورژانس مسمومین خورشید سخن گفت و افزود: کمک خیران به ویژه کمک خیریه حضرت ابوالفضل برای خرید این دستگاه سبب نجات جان یک انسان می شود.

امامی با بیان اینکه عدم آموزش صحیح مقابله با استرس باعث شده که شاهد این میزان مسمومیت باشیم، گفت: بستری شدن سالانه شش هزار مسموم در این بیمارستان نشان از وقوع شش هزار مسائل اجتماعی حل نشده دارد.

وی نبود یک تیم روانپزشکی، روانشناس، مشاوره و مددکاری اجتماعی در این بخش را مهمتر از کمبود تجهیزات پزشکی برای این بخش عنوان کرد و افزود: در پیشگیری اولیه و ثانویه از مسمومیت های آگاهانه وجود تیمی متشکل از متخصصان روانپزشکی، روانشناس، مشاور و مددکار اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه به منظور استقرار این تیم نیاز به اصلاح فضای فیزیکی بیمارستان خورشید است که باید در پی بازسازی این بیمارستان بتوانیم پیگیر استقرار تیم مورد نظر شویم، گفت: تا پایان سال امکان محقق شدن این هدف نیست و امیدواریم با پیگیری و اصلاحاتی که قرار است در خصوص این بیمارستان صورت گیرد تا سال آینده این کار اجرایی شود.

 

انتهای پیام/م

 

اورژانس مسمومین بیمارستان خورشید به یک دستگاه دیالیز نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.