خریداری 60 هزار تن گندم جدید برای استان کرمان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: این میزان گندم خریداری شده از طریق حمل و نقل ریلی وارد کرمان خواهد شد .

خریداری 60 هزار تن گندم جدید برای استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: در استان دارای چهار سیلو گندم و هفت کارخانه آرد هستیم که 252 هزار تن ذخایر سیلوها است و 150 هزار تن نیز در کارخانه های آرد امکان ذخیره سازی را داریم و اخیرا نیز بحث بازسازی و بهسازی سیلوها به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: برنامه ریزی برای تأمین کالاهای اساسی مردم از اولویت های دولت است که ضروری ترین آن تأمین نان می باشد و بنابراین بحث تولید گندم، فرآوری، انتقال گندم به سیلو و توزیع آن در سطح شهرهای استان و بین نانوایی ها از اهمیت منحصر بفردی برخوردار است.

ملانوری گفت : جدای از اهمیت تولید با کیفیت، دو موضوع حمل و نقل گندم به سیلوها و انتقال این محصول به سیلوها برای استفاده در استان بسیار مهم است که برای جبران برخی کمبودها در این حوزه اخیرا اقدامات خوبی در مسیر حمل و نقل ریلی داشته ایم.

وی بیان داشت : بهره مندی مطلوب استان از ظرفیت حمل و نقل ریلی و فرودگاه های فعال به همراه حجم گسترده شبکه جاده ای به مدیران استان این فرصت را داد تا امکان برنامه ریزی برای انتقال کالاهای اساسی و مواد نفتی از طریق خط ریلی را داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: یکی از ظرفیت های مهم غیر فعال در حوزه ریلی، ایستگاه و خط تخلیه و حمل و نقل کالاهای اساسی است که برای حدود 28 سال غیرفعال بوده و اخیرا استفاده مجدد از این خط ریلی در دستور کار قرار گرفت و به طور آزمایشی در یکی تا دو هفته اخیر میزان هزار تن گندم از این طریق وارد استان شد.

وی با اشاره به خریداری 60 هزار تن گندم جدید افزود: این میزان گندم خریداری شده نیز از همین طریق ریلی وارد استان می شود که علاوه بر کاهش یک چهارمی هزینه ها در بحث امنیت حمل و نقل نیز مهم است.

ملانوری بیان داشت: در استان دارای چهار سیلو گندم و هفت کارخانه آرد هستیم که 252 هزار تن ذخایر سیلوها است و 150 هزار تن نیز در کارخانه های آرد امکان ذخیره سازی را داریم و اخیرا نیز بحث بازسازی و بهسازی سیلوها به خوبی در حال انجام است.

 

انتهای پیام/س

برچسب ها: حمل و نقل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار