تا پایان سال ۹۷ و با حذف دفترچه‌های کاغذی:

خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

تمامی خدمات بیمه سلامت تا پایان سال ۹۷ و با حذف دفترچه‌های کاغذی، به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ صفر فرامرزی مدیرکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته بیمه سلامت گفت: سالانه ۸۰۰ میلیارد ریال برای تهیه دفترچه‌های این بیمه در کشور هزینه می‌شود که حذف این دفترچه‌ها، علاوه بر صرفه جویی، روند خدمات رسانی را هم مطلوب‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد خدمات بیمه سلامت، الکترونیکی است افزود: تا پایان سال ۹۷ دفترچه‌های کاغذی این بیمه حذف و تمامی خدمات به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.

فرامرزی اضافه کرد: هم اکنون ۵۸۸ هزار و ۷۱۲ نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری در قالب روستایی و عشایری و بیمه همگانی، تحت پوشش خدمات تقریباً رایگان بیمه سلامت قرار دارند.

وی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در کشور، ۵۰ هزار نفر در این استان که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

فرامرزی افزود: دولت در سال گذشته، ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بابت جمعیت بیمه شده سلامت در چهارمحال و بختیاری پرداخت کرد، در حالی که درآمد سال گذشته این نهاد، ۴۰۰ میلیارد ریال بود.

وی تأکید کرد: علیرغم نامتناسب بودن میزان منابع مالی و هزینه ها، تا پایان امسال، هیچ گونه محدودیتی در ارائه خدمات به بیمه شدگان وجود نخواهد داشت.

فرامرزی با بیان پرداخت تمام بدهی‌های بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد گفت: تنها ۳۶۰ میلیارد ریال بدهی معوق از سال ۹۶ به دانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: این بدهی هم با مساعدت دولت، پرداخت و تسویه شود.

۲۷ مهر تا سوم آبان به عنوان «هفته بیمه سلامت» نامگذاری شده و سوم آبان «سالروز تصویب قانون بیمه همگانی» است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.