معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

بیش از ۳۰ هزار زائر پاکستانی خدمات بهداشتی دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از ۳۰ هزار زائر پاکستانی عازم کربلا از ۱۵ مهر تاکنون در مرز «میرجاوه» خدمات بهداشتی رایگان دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: تمامی زوار پاکستانی به محض ورود به میرجاوه در نقطه صفر مرزی از نظر بررسی بیماری‌های واگیر مورد معاینه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: خدمات سلامت ارائه شده به زوار پاکستانی شامل بیماریابی، واکسیناسیون، سم پاشی، گند زدایی محل‌های اسکان، نظارت بر کلر زنی آب و نظارت بر جمع آوری و دفع صحیح پسماندهاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: هم اینک ۲ درمانگاه در پایانه مرزی میرجاوه فعال شده و از مجموع افرادی که برای ویزیت به درمانگاه مراجعه می‌کنند در صورت تشخیص پزشک و موارد اضطراری توسط تیم فوریت‌های سلامت به بیمارستان منتقل می‌شوند.

طباطبایی افزود: شناسایی موارد ابتلا به بیماری‌هایی مثل مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای زائران پاکستانی انجام می‌شود.

وی خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را افتخار و سعادتی بزرگ عنوان کرد و افزود: تا ورود آخرین نفر از زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند و تا زمان برگشت آنان به کشورشان تیم‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه حضور دارند.

انتهای پیام/پ

اجتماع بزرگ زوار اربعین حسینی

برچسب ها: اربعین ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار