خسارات مزدوران سعودی و اماراتی در الحدیده یمن از نگاه دوربین نیویورک تایمز + فیلم

رزمندگان یمنی تلفات سنگینی به متجاوزان و مزدوران عربستان سعودی و امارات وارد کردند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمندگان یمنی عملیات بزرگی به تازگی علیه مواضع متجاوزان و مزدوران آنان در منطقه کیلومتر 16 در استان الحدیده انجام دادند و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند و روزنامه نیویورک تایمز تصاویری از کاروان خودرو‌های زرهی و نظامی منهدم شده متجاوزان و مزدوران در استان الحدیده پخش کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، عملیات گسترده تهاجمی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضعی که دشمن در تلاش بود در آنها پیشروی کند با توجه به اینکه نیرو‌های دشمن از چندین ماه پیش امکانات گسترده نظامی تدارک دیده بودند، به عنوان نقطه عطفی در عملیات میدانی در سواحل غربی یمن در استان الحدیده به شمار می‌رود.

گزارشگر المسیره در گزارشی گفت: حدود شش ماه (اردیبهشت گذشته) از آخرین حمله شدید متجاوزان و مزدوران آنان در جبهه سواحل غربی یمن (در الحدیده) می‌گذرد. جبهه سواحل غربی در الحدیده از نخستین روز مورد توجه دشمن بوده و برای تسلط بر همه مواضع راهبردی آن کوشیده است.

دشمن برای تحقق این هدف، چندین عملیات نظامی انجام داده و برای این کار نیز امکانات گسترده‌ای به میدان آورده است و مزدوران را از کشور‌های متعددی فراخوانده و راه را حتی برای حضور القاعده و داعش نیز باز کرده است تا در حملات جدید در سواحل غربی از آن‌ها بهره ببرد.

گزارشگر گفت: متجاوزان و مزدوران با پوشش گسترده هوایی توانستند در خطوط ساحلی پیشرفت‌هایی به دست بیاورند، اما این خطوط به سرعت به دام بزرگی برای نیرو‌های پیشتاز تبدیل و ده‌ها کمین و حمله انجام شد و خسارات گسترده‌ای به متجاوزان و مزدوران وارد شد.

دشمن با وجود خسارات گسترده‌ای که متحمل می‌شود برای سرپوش گذارشتن روی خساراتش که انتظارش را نداشت می‌کوشد. دشمن فکر می‌کرد به تفریح می‌رود و ظرف چند روز نبرد را به نفع خود فیصله می‌دهد.

تصاویری که خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز از کاروان خودرو‌های نظامی و زرهی از کار افتاده یا منهدم شده گرفته؛ تنها بخش ناچیزی از خسارات و ناکامی‌های دشمن است.

در میان عملیات رزمندگان یمنی چندین عملیات وجود دارد که به عنوان نقطه عطفی در مسیر نبرد‌ها در الحدیده به شمار می‌رود. ورود یگان پهپاد‌ها به عنوان یک سلاح مؤثر در حمله به تاکتیک‌های دشمن و شناسایی تحرکات آن و نیز اجرای عملیات مشترک یگان پهپاد‌ها و یگان‌های زمینی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از جمله نقاط عطف در نبرد‌ها در الحدیده است.

تازه‌ترین عملیات رزمندگان یمنی نیز حمله به مواضع متجاوزان و مزدوران در جنوب کیلومتر شانزده در الحدیده بود که در آن از تاکتیک‌ها و تسلیحات با ویرانگری شدید استفاده کردند.

گزارشگر با اشاره به تصاویری از خودرو‌های زرهی و نظامی منهدم شده در عملیات اخیر در جنوب کیلومتر 16 در استان الحدیده گفت: متجاوزان و مزدورانشان در باتلاق بزرگی گرفتار شده اند.

گزارشگر افزود: عبد الملک بدر الدین دبیرکل جنبش انصار الله یمن گفته است گرفتار شدن متجاوزان و مزدورانشان در باتلاق جنوب یک فرصت برای نابودی دشمنی است که برای اشغال کشور و تسلط بر منابع قدرت و پشتوانه‌های استقلال آن می‌کوشد.

او در این خصوص با اشاره به متجاوزان و مزدورانشان گفته است: «(سواحل غربی) مناسبت‌ترین و بهترین میدانی است که در آن غرق می‌شوند علاوه بر اینکه به نیروی زیادی نیاز دارند، اما نیروهایشان (به علت گستردگی میدان نبرد) پراکنده شده اند و نیاز به این است که نیرو‌های آنان پراکنده شوند (رزمندگان یمنی نیرو‌های دشمن را پراکنده کنند).»


بیشتر بخوانید: تصرف پایگاه المشعل ارتش سعودی در جیزان توسط نیروهای یمنی + فیلم


انتهای پیام/
 

نابودی متجاوزان سعودی در یمن + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار