دو اتفاق جالب در چهارمین روز جشنواره سنگ نوردی بیستون

گشایش نخستین مسیر سنگنوردی معلولان ایران در حاشیه چهارمین جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون و بلندترین هایلاین ایران دو افاق جالب در حاشیه جشنواره بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه پور قاسم سرپرست تیم ملی سنگنوردی معلولان گفت : نخستین مسیر سنگنوردی معلولان ایران در حاشیه چهارمین جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون، امروز در دیواره این کوه گشایش یافت.

وی گفت : این مسیر توسط اعضای تیم ملی سنگنوردی معلولان ایران پس از سه روز فعالیت به صورت کامل گشایش یافت.

پورقاسم افزود : این نخستین مسیر سنگنوردی معلولان در ایران است که در لیست مسیر‌های سنگنوردی فدراسیون کوهنوردی ثبت خواهد شد.

وی افزود : پنج نفر از سنگنوردان معلول این مسیر را که در سمت راست «نقره دره» قرار دارد، گشایش کردند.

شهبازی رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه گفت : بلندترین هایلاین ایران در جریان چهارمین جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون در دیواره کوه بیستون نصب شد.

وی گفت : این هایلاین توسط ورزشکاران ایرانی در بخش بالایی «نقره دره» دیواره کوه بیستون نصب شده است.

شهبازی افزود : علاوه بر این که بلندترین هایلان نصب شده در ایران محسوب می‌شود، چند هایلان دیگر نیز در بخش‌های مختلف نقره دره نصب شده است که ورزشکاران به روی آن راه می‌روند.

رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: همچنین در چهارمین جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون یک زن فرانسوی و یک مرد سوئیسی تاکنون سه بار با لباس خفاشی از روی قله بیستون سقوط آزاد کرده اند.

شهبازی ادامه داد: این ورزشکاران روز گذشته پس از پیمایش شبانه مسیر یک بار و امروز با کمک بالگرد ۲ بار به صورت پیاپی از روی دیواره بیستون عملیات سقوط آزاد را انجام دادند.

 

 

انتهای پیام/د

سقوط آزاد یک زن فرانسوی و یک مرد سوئیسی در جشنواره بیستون

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار