آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری بیشتر در حال و هوای دانش آموزی و توجه به این رکن نظام تعلیم وتربیت سپری شد.

از واردات اتوبوس‌های پیشرفته ویژه سفر‌های دانش آموزی تا اعلام عناوین امتحان نهایی پایه دوازدهمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری مانند واردات اتوبوس‌های پیشرفته ویژه سفر‌های دانش آموزی، عناوین امتحان نهایی پایه دوازدهم اعلام شد + فهرست دروس، و برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای برای مربیان پیش دبستانی سپری شد.

واردات اتوبوس‌های پیشرفته ویژه سفر‌های دانش آموزی

علی رمضانی مدیر کل فرهنگی، هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش درباره دستورالعمل جدید اردو‌های دانش‌آموزی که هفته گذشته در شورای عالی آموزش و پروش به تصویب رسید اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در فرآیند اردو‌های دانش آموزی بر آن تاکید داریم حفظ امنیت این اردوهاست علاوه براین موضوع بنا بر اظهارات مسئولان برگزاری اردوی راهیان نور، مقام معظم رهبری هم بر تضمین امنیت این اردو‌ها تاکید ویژه‌ای داشتند.

وی ادامه داد: برای تحقق امنیت اردو‌ها جلسه‌ای را با کمیسیون ایمنی و راه برگزار کردیم و مقرر شد تا همانند کشور‌های توسعه یافته از اتوبوس‌های اردویی برای سفر‌ها استفاده شود که این موضوع به صورت درخواست از جانب کمیسیون ایمنی به رئیس جمهوری داده می‌شود تا امکان واردات اتوبوس‌های جدید را داشته باشیم.

رمضانی تصریح کرد: وزارت صنعت هم مکلف شد تا طی سه سال اتوبوس‌های جدیدی را در اختیار اردو‌های دانش آموزی قرار دهد و این اتوبوس‌ها باید شاخص‌های ایمنی که کمیسیون راه و ایمنی آن را تایید می‌کند دارا باشد تا اجازه استفاده برای سفر‌های دانش آموزی پیدا کند.

عناوین امتحان نهایی پایه دوازدهم اعلام شد + فهرست دروس

تعیین تکلیف دروس امتحان نهایی موضوعی است که بنابر اظهارات مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش قرار بود تا آغاز سال تحصیلی به نتیجه برسد، اما بنا بر گفته سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نخستین هفته مهرماه، عناوین دروس امتحان نهایی مشخص شده است، اما همچنان منتظر امضای رئیس جمهوری، رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، است.

به استناد بند یک ماده واحده قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، مصوب ۲۶/۲/۹۵ مجلس، شورای عالی آموزش و پرورش مقرر می‌کند که آزمون پایانی برخی دروس پایه دوازدهم شاخه نظری به صورت نهایی برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای برای مربیان پیش دبستانی

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره پیگیری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای دوره پیش دبستانی اظهار کرد: چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی را بر اساس چارچوب‌های استاندارد تبیین و ارسال کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس این چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای برای مربیان در سراسر کشور در نظر گرفته شده است که این دوره‌ها به صورت آنلاین اجرا می‌شود و همه مربیان پیش دبستانی در تمامی بخش‌های دولتی و غیر دولتی موظف به گذراندن این دوره هستند در غیر این صورت بعد از اتمام دوره امکان فعالیت نخواهند داشت.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه بحث تربیت کودکان موضوع پیچیده‌ای است تصریح کرد: تا زمانی که مربیان پیش دبستانی در قالب چارچوب‌های در نظر گرفته شده آموزش‌های لازم را نبینند، امکان تبیین مسائل به شیوه اصولی را نخواهند داشت بنابراین بر اجرای کامل دوره آموزشی تأکید داریم.

افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات بودجه‌ای سازمان نوسازی مدارس

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس درباره وضعیت تخصیص اعتبارات در حوزه نوسازی مدارس اظهار کرد: بودجه مصوبی برای نوسازی مدارس داریم و در نهایت توسط سازمان برنامه و بودجه مبلغی از آن کم یا به آن اضافه می‌شود و امسال در همه دستگاه‌های اجرایی بودجه ۲۵ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: امسال از ردیف‌های اصلی بودجه آموزش و پرورش و ردیف خیرین به همراه ردیف تخریب و بازسازی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ملی و استانی هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که این مبلغ افزایش ۱۰ درصدی داشت و پیش از این اعتبار ۶۳۰ میلیارد تومان بود.

وضعیت تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم در کنکور ۹۸

عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره تأثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان سال‌های قبل در کنکور سال ۹۸ اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش سوابق تحصیلی برای داوطلبان سال‌های گذشته همانند داوطلبان نظام جدید خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس سوابق تحصیلی داوطلبان به صورت ۲۰ درصد تأثیر قطعی و ۱۰ درصد تأثیر مثبت در کنکور لحاظ خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه تصریح کرد: طبق آخرین قانونی که در شورای سنجش و پذیرش مطرح شده است تأثیر سوابق تحصیلی برای تمامی داوطلبان به صورت یاد شده خواهد بود و هر گونه تغییری منوط به نظر شوراست و پس از آن این موضوع در آموزش و پرورش هم به اجرا در می‌آید.

۳ شیفته شدن در کمین مدارس تهران/ ۱۲۰۰ مدرسه ۱۰ کلاسه در پایتخت نیاز داریم

عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: امروز شهر تهران جزو فقیرترین شهر‌ها از لحاظ فضای آموزشی است به طوری که میانگین فضای آموزشی کشور ۵/۲ متر است، اما متاسفانه در تهران محدوده‌هایی مثل منطقه ۱۵ و منطقه ۴ که فضای آموزشی حدود ۱/۵ متر را برای دانش آموزان دارند؛ در واقع برخی مناطق تهران کمتر از یک پنجم امکانات متوسط کشور را دارند.

باقری اظهار کرد: تراکم متوسط دانش آموزان در سطح کشور ۲۴ نفر است، اما در شهر تهران به حدود ۳۳ نفر می‌رسد؛ با توجه به پایتخت بودن شهر تهران، بهره بردن از متوسط امکانات کشور الزامی‌است و همین دو آمار اگر به طور متوسط مقایسه شود حداقل به ۱۲۰۰ مدرسه ۱۰ کلاسه نیازمندیم.

حفظ هویت دانش آموزان در راهپیمایی‌های روز دانش آموز

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ دانش‌آموزی در حاشیه راه‌پیمایی ۱۳ آبان در تهران گفت: پیش‌بینی شده است که در حاشیه مراسم راه‌پیمایی شهر تهران، غرفه‌های مختلف فرهنگی و هنری که شامل خدمات هنری، تجسمی، موکب انصار المهدی (عج)، کارخانه موشک‌سازی دانش‌آموزی و غرفه منهای نفت است به دانش‌آموزان خدماتی ارائه کنند.

وی به فعالیت دبیرخانه دانش‌آموزی ضد استکباری در اتحادیه استان بوشهر اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلف دانش‌آموزی هم در این خصوص برای انجمن‌های اسلامی مدارس طراحی و تدارک دیده شده است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به موکب دانش‌آموزی انصارالمهدی (عج) اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاقی هفته نوجوان و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و همچنین اتفاقات بین‌الملل حساس کنونی، برنامه‌های ویژه‌ای در اربعین حسینی در نظر گرفته شده است که هدف آن استقبال از زائران نوجوان و دوستی با دانش‌آموزان عراقی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار