در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تأثیر مثبت سوابق تحصیلی؛ دامن زدن به بی‌عدالتی آموزشی/ روح حاکم بر مصوبه مجلس تأثیر قطعی سوابق است

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر تأثیر قطعی سوابق تحصیلی گفت: تأثیر مثبت باعث دامن زدن به بی عدالتی آموزشی و فعالیت مافیای کنکور است.

تأثیر مثبت سوابق تحصیلی؛ دامن زدن به بی عدالتی آموزشی / روح حاکم بر مصوبه مجلس تأثیر قطعی سوابق استمهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ اظهار کرد: بر اساس استنباط کارشناسی روح حاکم بر مصوبه مجلس تأثیر قطعی در فرایند سنجش و پذیرش دانشجو و تأثیر مثبت در این میان مطرح نیست.

وی ادامه داد: طبق قانون مصوب سال ۸۶ سوابق تحصیلی باید به گونه‌ای اعمال می‌شد که از سال اول برنامه پنجم کنکور حذف شود به همین دلیل قانون پذیرش دانشجو به قانون حذف کنکور معروف شد، اما چون مجریان به این موضوع باور نداشتند این مهم عملیاتی نشد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال ۹۲ قانون بار دیگر تغییر کرد، گفت: طبق این قانون سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی منوط به سوابق تحصیلی شد که در سال اول اجرا این تصویب ۲۵ درصد و در سال‌های بعد روند صعودی پیدا کرد و قرار بر این بود تا به ۸۵ درصد برسد، اما متأسفانه قانون فقط ۲ سال عملیاتی شد.

تاثیر مثبت سوابق تحصیلی مافیای کنکور را تقویت می‌کند

نوید ادهم افزود: بعد از این زمان واژه‌ای به نام تأثیر مثبت سوابق تحصیلی ابداع شد که اصلا در قانون مطرح نبود و پیش از این قانون گذار تأثیر قطعی را اعلام کرده بود.

وی با بیان اینکه تأثیر مثبت سوابق تحصیلی به منزله بی اعتباری سوابق تحصیلی، برنامه درسی و تلاش‌های دانش‌آموز و معلمان در مدرسه است، تصریح کرد: این رویکرد به بی عدالتی آموزشی دامن می‌زند و افرادی در کنکور موفق خواهند شد که با بنیه مالی قوی مهارت‌های تست زنی و تحصیلی را آموخته باشند و به کمک مافیای کنکور رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند در این میان سایر دانش‌آموزان متضرر خواهند شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق مکاتبه‌ای که وزیر آموزش و پرورش با مجلس داشته است خواهان تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور هستیم و امیدواریم شورای سنجش و پذیرش هم این همکاری را با ما داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار