اجرای طرح جاده آهنگین در دامغان

رئیس دادگاه عمومی امیریه گفت: طرح آهنگین شدن جاده در 300 متر در محور فرعی امیرآباد به جاده اصلی مشهد در شهرستان دامغان اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، میرکمالی رئیس دادگاه عمومی امیریه هدف از اجرای طرح جاده آهنگین را کاهش سوانح و حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد حوادث جاده‌ای در استان از نوع واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان است و جاده آهنگین به هوشیاری و رفع خواب آلودگی راننده کمک می‌کند.
 
وی افزود: در اجرای طرح جاده آهنگین، با ایجاد دو هزار شیار با رعایت مباحث علمی و فاصله گذاری در جاده، متناسب با عمق، ضخامت و جنس آسفالت، هنگام برخورد لاستیک خودرو با شیارها، در داخل اتاقک خودرو موسیقی شفاف پخش می‌شود.
 
وی درباره نحوه اثرگذاری طرح جاده آهنگین، تصریح کرد: در سرعت عادی خودرو، پخش موسیقی باعث رفع کسالت راننده می‌شود و با افزایش سرعت خودرو از حد مجاز، نوع موسیقی در اتاقک خودرو غیرقابل تحمل‌تر و راننده مجبور به کاهش سرعت می‌شود.
 
کارشناسان موسیقی، نت شناسی، مهندسان مکانیک و راه اعضای اتاق فکر جاده آهنگین در استان سمنان هستند.
طرح آهنگین شدن جاده در هشت کشور دنیا با عنوان (musical road) اجرا شده که آمریکا، ژاپن، چین، تایوان، دانمارک، کره جنوبی، اوکراین و سانمارینو، کشور‌های اجراکننده این طرح هستند.
 
با اجرای طرح جاده آهنگین برآورد می‌شود تا حدود ۷۰ درصد از سوانح رانندگی در آن منطقه کاهش یابد.
حدود ۶۰۰ کیلومتر از مسیر تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند و طرح جاده آهنگین در محور فرعی این جاده به صورت آزمایشی اجرا شده است.
 
انتهای پیام / گ 

جزئیات اجرای طرح جاده آهنگین در دامغان 

برچسب ها: دادگستری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار