ناتو: ارتباط مستقیم خود با نیروهای امنیتی افغانستان را محدود کرده ایم

در پی وقوع حادثه تروریستی قندهار و هرات، ارتباطات مستقیم و رویاروی نیروهای نظامی ناتو و افغان کاهش یافته است.

ناتو: ارتباط مستقیم خود با نیروهای امنیتی افغانستان را محدود کرده ایمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ماموریت ناتو در افغانستان اعلام کرد که در پی وقوع حادثه تروریستی قندهار و هرات، ارتباطات مستقیم و رویاروی نیروهای نظامی ناتو و افغان کاهش یافته است.

پنجشنبه هقته گذشته (26 میزان/ مهر) یکی از محافظان والی قندهار در یک نشست امنیتی اقدام به تیراندازی کرد که منجر به کشته شدن جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس و جنرال عبدالمومن حسین خیل، رئیس امنیت ملی قندهار گرددید. همچنین زلمی ویسا، والی قندهار، یک جنرال آمریکایی و چند تن دیگر نیز زخمی شدند. جنرال سکات میلر، فرمانده ناتو در افغانستان نیز که در این رویداد حضور داشت از این حمله جان سالم به در برد.

چند روز قبل از این حمله نیز در ولسوالی شيندند هرات، یک سرباز افغان اقدام به تیراندازی به سوی سربازان ناتو کرد که در نتیجه آن یک سرباز کشته شد و دو سرباز دیگر نیز زخم برداشتند.

در پی وقوع این رویدادها، نوت پیترز، سخنگوی ماموریت آموزشی ناتو در افغانستان اعلام کرد که با در نظرداشت وضعیت پیش آمده، ناتو اقداماتی را برای حفاظت از جان سربازان خود روی دست گرفته است.

وی افزود که بعد از انجام حملات داخلی در افغانستان، این اقدامات در نظر گرفته شده و دیدارهایی که رویارو انجام می شود محدود گردیده است.

سخنگوی ناتو تاکید کرد که عملیات های مشترک با نیروهای افغان متوقف نمی شود اما ارتباط  با آنها را از طریق ایمیل، تلفن و راه های دیگر برقرار می کنند.

قابل یادآوری است که از سال ٢٠٠٨ میلادی به بعد در افغانستان، در پی حملات داخلی ١٥٠ سرباز آمریکایی و ناتو کشته شده و بیش از  ٢٠٠ تن دیگرشان زخم برداشته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار