برگزاری نشست قرارگاه اربعین فرماندهی مرزبانی ناجا با حضور سردار اشتری؛

حل مشکل اتوبوس های کاپیتاژ در مهران/ ناجا آماده موج بازگشت است

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی از حل مشکل اتوبوس های کاپیتاژ در مهران خبر داد و گفت: ناجا آماده موج بازگشت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز ایلام؛سردار اشتری با بیان اینکه  یکی از مشکلات روز گذشته بحث معطلی خودرو‌های کاپیتاژ شده بود که تعداد ۳۷۱ خودرو کاپیتاژ شده پس از هماهنگی‌های فرماندهی انتظامی کشورمان با کشور عراق از مرز خارج شدند ؛ افزود: با مسئولان عراقی برای مسئله کاپیتاژ اتوبوس ها امروز رایزنی شد و قرار است تا ظهر این مشکل حل شود.

وی گفت: مشکل از طرف ایرانی نیست و از طرف عراق است که تردد به کندی صورت می گیرد.

وی بیان داشت: بیش از یک و نیم میلیون نفر از مرزهای کشور تردد کرده اند که ۶۵ درصد ترددها از مرز مهران صورت گرفته است.

استقرار نیروهای شهرداری منطقه ۵ در مرز مهران

رضا شرفی قائم مقام شهرداری منطقه ۵ تهران در نشست ستاد اربعین استان ایلام با حضور سردار اشتری گفت:شهرداری منطقه ۵ تهران با ۴۰۰ نیروی کارگری در مرز مهران مستقر بوده و با سه شیفت کاری به زوار خدمات رسانی می‌کنند.

حل مشکل اتوبوس های کاپیتاژ در مهران/ ناجا آماده موج بازگشت است

وی ادامه داد:تا کنون ۳۰۰ تن زباله در مرز مهران توسط نیرو‌های خدوم و تلاشگر شهرداری منطقه ۵ تهران، جمع آوری و پرس شده است.

وی افزود:در مکان‌های زباله ساز در مسیر تردد زوار، کارگران شهرداری منطقه ۵ تهران برای جمع آوری زباله مستقر می‌شوند تا زباله‌ای در مسیر نماند.

شرقی ادامه داد:تا زمانی که زائران به کشور برگردند و موکب‌ها جمع آوری شوند، شهرداری منطقه ۵ در مرز بین المللی مهران مستقر و به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

حدود 5 درصد از چهاربانده کردن مسیر ایلام به مهران باقی مانده است

استاندار ایلام نیز در ادامه این جلسه گفت:دو طرف مرز، برای تردد خودروهای کاپیتاژ شده آمادگی نداشتند اما خوشبختانه هماهنگی های لازم انجام شد تا در تردد اتوبوس های کاپیتاژ شده مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: از طرف مرز مهران باید تلاش بیشتری برای خروج خودروهای کاپیتاژ شده انجام شود. در بازدید میدانی که داشتیم، در دو ساعت تنها دو اتوبوس از مرز خارج شده است.

وی افزود:هماهنگی های لازم برای تردد آسان خودروهای کاپیتاژ شده انجام شده است و از ظهر امروز تردد این خودروها تسهیل یافت.

گمرک نباید بدون هماهنگی اجازه کاپیتاژ خودرو می‌داد

سردار اشتری  با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرز‌های سه گانه به عتبات عالیات مشرف شده اند ،افزود در یک روز، ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کنند که این آمار نسبت به سال گذشته بیش از ۵ درصد در مجموع افزوده شده است.

وی ادامه داد:تردد زوار در مرز بین المللی مهران در روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود:در بازگشت زوار، زائرانی که در ۲۰ روز به عتبات عالیاتس مشرف شده اند، در سه روز به کسور باز می‌گردند که تمام امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی باید آمادگی لازم را برای موج بازگشت داشته باشند.

اشتری در ادامه تصریح کرد:زائران برای بازگشت، مرز مهران را انتخاب می‌کنند، چون نزدیک‌ترین مرز زمینی است، لذا باید تمام امکانات باید فراهم شود و رانندگان نباید در تردد خود عجله کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد:دشمنان اسلام به دنبال خدشه وارد کردن به این حرکت عظیم و راهپیمایی بزرگ اربعین هستند.

وی با بیان اینکه تنها ۴۰ اتوبوس در پشت مرز مهران منتظر خروج از کشور هستند؛ در پایان افزود:گمرک کشور نباید بدون هماهنگی با ستاد اربعین کشور اجازه کاپیتاژ می‌داد و مجوزی صادر می‌کرد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اربعین ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.