امام جمعه گرگان:

جهانی کردن نهضت عاشورا وظیفه هر مسلمانی است/ تثبیت این نهضت زمینه ساز نابودی دشمن است

امام جمعه گرگان گفت: همه مسلمانان باید برای جهانی کردن قیام عاشورا بکوشند و راهپیمایی اربعین حرکتی عظیم در این راستا است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان در نماز وحدت آفرین نماز جمعه با اشاره به روز اربعین گفت : جابر ابن عبدالله اولین زائر امام حسین(ع)  در روز اربعین و آغازگر این حرکت عظیم بود که تا زمان ما نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: با نگاه عمیق تر به حادثه کربلا  روشن میشود که دشمنان با دست خود و با  اسارت اهل بیت امام حسین(ع)  زمینه  تثبیت قیام عاشورا را فراهم  و امام زین العابدین(ع) و اسرای کربلا این قیام را تثبیت کردند و دشمن نتوانست چراغ کربلا را خاموش کند.

آیت الله نور مفیدی افزود: امروز تثبیت جریان کربلا نیاز به تبلیغ جهانی دارد و راهپیمایی اربعین که در آن بیش از 40 کشور از سراسر جهان حضور دارند راهی برای معرفی سیدالشهدا و قیام عاشورا به همه عالم است.

امام جمعه گرگان همچنین گفت : دنیا تشنه انسان های شایسته و الگو است و اگر نتوانیم الگوی شایسته ای اراده دهیم، نمونه های بدلی پدیدار و ذهن و روح انسان ها را تسخیر میکنند و نمونه آن عرفان های نو ظهور است که هیچ ارتباطی با عرفان حقیقی ندارند.

 وی ادامه داد: امام حسین(ع) الگوی همه انسان ها است به شرط آنکه شخصیت حقیقی آن حضرت را به درستی به جهان معرفی کنیم.

آیت الله نور مفیدی افزود: آن حضرت به همه حتی دشمن هم نگاه محبت آمیز داشت و تلاش میکرد آنها را نجات دهد، ما نیز وظیفه داریم به همه ادیان و انبیا الهی احترام گذاشته و بستر کمال خود را فراهم کنیم.

انتهای پیام/فا

همه مسلمانان باید برای جهانی کردن قیام عاشورا بکوشند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار