امام جمعه اصفهان گفت:با آمریکا نبودن هیچ ترسی ندارد چراکه امام راحل همواره می‌فرمودند «خدا با ماست» و تا زمانی که خدا را داریم و در مسیر الهی هستیم از هیچ‌کسی ترسی نداریم .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: زمانی که حضرت امام(ره) متوجه تصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس شد به پیروی از سیره امام حسین (ع) سخنرانی کوبنده‌ای در منزل خود ایراد کردند و فرمودند«این قانون مردم ایران را ذلیل می‌کند» که البته این قانون در کشورهایی مثل ژاپن و عربستان که آمریکا بر آن‌ها مسلط است برقرار است و حکومت‌ها اجازه محاکمه و مجازات آمریکایی‌ها را ندارند چنانچه در ایران هم تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی همین قانون برقرار بود.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی ابراز داشت: انسان تعجب می‌کند که چه عظمتی در وجود امام حسین (ع) است که پیامبر اکرم از طفولیت ایشان سخنانی عجیب در عظمت او فرموده‌اند، مانند «احب‌الله من احب‌الحسینا» و «و ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لن تبرد ابداً».

امام جمعه اصفهان با تأکید بر شکوه مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: این مانوری که در بین‌الحرمین اباعبدالله(ع) و حضرت عباس (ع) با بیش از ۲۰ میلیون جمعیت از بیش از ۴۰ کشور جهان برگزار می‌شود، عظمت بزرگی در چشم دنیا و به‌خصوص دشمنان دارد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به قتل خاشقچی گفت: زمانی که عربستان و بن سلمان میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند تا آبروی جمهوری اسلامی را برده و دروغ علیه ایران منتشر کنند، خداوند آبرویشان را در دنیا می‌برد چرا که این وعده الهی است که هرکس تلاش کند آبروی افراد را ببرد از ولایت خدا خارج شده و تحت ولایت شیطان در می‌آید و آبرویش خواهد رفت.

وی یادآور شد: با آمریکا نبودن هیچ ترسی ندارد چراکه امام راحل همواره می‌فرمودند «خدا با ماست» و تا زمانی که خدا را داریم و در مسیر الهی هستیم از هیچ‌کسی ترسی نداریم و حضرت موسی (ع) زمانی که فرعونیان در تعقیبشان بودند به بنی‌اسرائیل فرمودند «نترسید چرا که پروردگارم با ماست».

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم که امام باقر فرمودند خداوند انسان‌ها و بندگان خودش را به برکت تقوایی که دارند و از آنچه که عقل و فکرش نمی‌رسد انسان‌های باتقوا را به راه درست هدایت می‌کند و کوری قلب و نادانی او را جبران می‌کند.

طباطبایی‌نژاد افزود: با توجه به ایام محرم و صفر، بین درس و عبرت فرق است، گاهی آدم از یک داستان و یک اتفاقی که می‌افتد عبرت می‌گیرد و گاهی می‌گویند درس می‌گیرد، عبرت معمولاً در جایی اتفاق می‌افتد که کار غلطی صورت گرفته اما درس به کارهای درستی می‌گویند که صورت گرفته است که یکی از درس‌های عاشورا رضایت مداری حضرت و اصحاب ایشان است و اینکه از ابتدا قیام تا انتهای قیام ایشان و اصحاب محور کارشان رضایت خداوند بود.

وی با اشاره به عزت‌مداری امام حسین(ع) گفت: یکی از دستورالعمل‌هایی که به انسان‌های مؤمن و مسلمان داده‌شده این است که حق نداری کاری را انجام دهی که موجب خفت برای مؤمن باشد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: یک انسان در مال و جان خود اختیاراتی دارد اما حق ندارد خود را در مقابل کسی یا چیزی ذلیل کند، لذا حضرت علی(ع) وقتی به یکی از شهرهای عراق آمد اصحاب  به دنبال او دویدند که حضرت به آن‌ها گفت این کار درست نیست چرا که نه من با این عمل بزرگ می‌شوم و نه شما، بلکه باعث خواری شما در مقابل غیر خدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک‌وقت یک ظالمی، ظلم می‌کند و فرد اختیار ندارد، این دست خود انسان نیست اما اگر کسی خودش را در مقابل ذلت قرار دهد با اختیار از دوستداران اهل‌بیت نخواهد بود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در همه موارد خود حضرت اباعبدالله(ع) و اصحاب و اهل‌بیت ایشان، عزت خود را در مقابل دشمن حفظ می‌کردند همچون عزت‌مداری ایشان در مقابل پیشنهاد بیعت با یزید و یا در روز عاشورا وقتی در جمع دشمنان قرار گرفت گفتند این انسان پلید‌زاده ما را مجبور کرده است تا بین جنگ و ذلت یکی را انتخاب کنیم اما هیهات من الذله، چراکه خداوند و رسول او ما را در مقابل ذلت و خواری منع کرده است.

وی ادامه داد: وقتی اهل بیت امام حسین وارد شام شدند یکی از افسران که همراه اهل بیت بود پیش یزید آمد و به او گفت ما آن ها را شکست ندادیم و آن ها ما را شکست دادند چرا که در طول مسیر هر چه آن ها را زدیم و توهین کردیم یک بار به ما التماس نکردند و از ما حتی سوال هم نپرسیدند.

طباطبایی‌نژاد در ادامه گفت:خطبه‌های حضرت زینب در مقابل یزید نمونه‌هایی از عزت و اقتدار اهل بیت است و ما باید از آنان الگو‌برداری کنیم.

امام جمعه اصفهان در پایان تصریح کرد: همه باید از سیره اهل‌بیت درس بگیریم که فقط در مقابل خداوند ذلیل باشیم و در مقابل مردم و دشمنان عزیز و قدرتمند، باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.