مدیر جهاد کشاورزی مراغه ؛

تولید بیش از ۱۵ هزار تن گوشت سفید و قرمز در مراغه

بیش از ۱۵ هزار تن گوشت سفید و قرمز در مراغه تولید می‌شود.

تولید بیش از ۱۵ هزار تن گوشت سفید و قرمز در مراغهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نریمانی مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به رتبه اول این شهرستان در زمینه تولید گوشت سفید در آذربایجان شرقی گفت: امسال بیش از ۱۵ هزار و ۳۹۳ تن انواع گوشت سفید و قرمز در این شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: این شهرستان قطب تولید ماهی، مرغ گوشتی و تخم مرغ در این استان بوده و یکی از تامین کنندگان اصلی گوشت سفید با تولید بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ تن در سال در منطقه است.

وی ادامه داد: امسال هشت هزار و ۸۵ تن گوشت مرغ توسط ۱۰۹ واحد پرورش مرغ گوشتی و یک هزار و ۳۲۸ تن گوشت ماهی قزل آلا در ۸۶ واحد استخر پرورش ماهی در این شهرستان تولید می‌شود.

نریمانی از تولید ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در این شهرستان خبرداد و اضافه کرد: این میزان تخم مرغ در ۷۰ واحد پرورش مرغ تخمی تولید می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۱۹ هزار و ۸۴۶ راس دام سنگین در این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال چهار هزار و ۶۰۵ تن گوشت قرمز و ۱۸۰ هزار و ۵۷۵ تن شیرخام از دام‌های سنگین حاصل شود.

نریمانی افزود: امسال همچنین یک هزار و ۳۷۵ تن گوشت قرمز و ۱۱ هزار و ۷۵۰ تن شیرخام از دام‌های سبک این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان در تولید عسل رتبه نخست استانی را کسب کرده اضافه کرد: امسال سه هزار و ۲۰۳ تن عسل از ۲۲۷ هزار کندوی سنتی و مدرن این شهرستان برداشت می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مراغه قطب تولید ماهی، مرغ گوشتی و تخم مرغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار