تعریف چهار راهبرد برای توسعه اقتصادی استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت : برای توسعه اقتصادی استان چهار راهبرد با محوریت دفاتر زیرمجموعه معاونت اقتصادی استانداری تعریف کرده ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت : زمانی مجموعه تیمی و کاری همدل و همراه باشند و مسیر تلاش و جدیت را بشناسند، همگرایی و هم افزایی برای خدمت به مردم افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه استانداری نقش توسعه‌ای و راهبردی در مجموعه استان دارد، خاطرنشان ساخت: اگر کل رسالت و ماموریت حوزه معاونت اقتصادی استانداری را تلاش برای ایجاد اشتغال بدانیم، سخنی غیر اصولی نگفته ایم، ولی در استان علاوه بر بکارگیری همه تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال به دنبال دیگر اهداف و برنامه‌ها که روند توسعه استان را رقم بزند، هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه توسعه ابعاد مختلف دارد، لذا ما برای توسعه اقتصادی استان، چهار راهبرد با محوریت دفاتر زیرمجموعه معاونت اقتصادی تعریف کرده ایم که اجرای دقیق این راهبرد‌ها را از مدیران ذیربط پیگیری خواهیم کرد.

وی بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، رفع موانع و مشکلات بر سر راه واحد‌های تولیدی، خدماتی و اقتصادی و جذب سرمایه گذاری‌های جدید را از جمله راهبرد‌های چهار گانه تعریف شده برای توسعه اقتصاد استان عنوان کرد.

حاتمی تصریح کرد: باید بهبود جدی فضای کسب و کار را در سرلوحة کاری خود قرار دهیم، زیرا اگر می‌خواهیم اشتغال ایجاد شود و سرمایه گذاری شکل بگیرد نیازمند بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم که سازمان امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی استان با محوریت دفتر برنامه ریزی استانداری مسئولیت اجرای این راهبرد مهم را به عهده دارند.

وی با اشاره به دومین راهبرد یعنی ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، اظهار داشت: همه وظیفه داریم که برای ارزش افزایی در حوزه اقتصادی تلاش کنیم که در این زمینه توجه به ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی بسیار مهم است و راهبری این موضوع با دفتر اقتصادی و با محوریت معاونت امور عمرانی استانداری است که چندین دستگاه از جمله سازمان برنامه و بودجه استان عضو این بخش خواهند بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به راهبرد سوم یعنی رفع موانع و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی موجود، گفت: باید با جدیت سرمایه گذاری‌هایی را که در گذشته در حوزه تولیدی شکل گرفته حفظ کنیم و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش و اهتمام ویژه داشته باشیم و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد که باید با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله صنعت، معدن تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری، بانک ها، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و دستگاه‌های خدمات رسان مشکلات موجود را رفع نماید.

حاتمی ادامه داد: برای راهبرد چهارم نیز باید به دنبال جذب سرمایه‌های جدید باشیم، زیرا موظف هستیم که برای اشتغالزایی و کاهش مشکلات مربوط به بیکاری استان، واحد‌های موجود اقتصادی را توسعه دهیم و با خلافیت و ابتکار به دنبال جذب سرمایه‌های جدید با معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان باشیم که در این زمینه هم دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری با همکاری دستگاه‌های مرتبط وظیفه مهمی به عهده دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بیکاری و افزایش اشتغال با یک کار شبانه روزی و تلاش همه جانبه محقق می‌شود، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌ها و اقدامات در حال انجام و همچنین اقداماتی که در آینده صورت خواهد گرفت، به کاهش نرخ بیکاری در استان بسیار خوشبین هستیم.

 

 

انتهای پیام/د

ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، رفع موانع و مشکلات بر سر راه واحد‌های تولیدی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار