میرشفیع در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آسفالت بیش از ۱۲۰ هزار کیلومتر راه‌ روستایی در کشور

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۲۰ هزار کیلومتر راه‌ روستایی در کشور آسفالت شده که بخش عمده‌ای از آنها نیازمند بهسازی است.

آسفالت بیش از ۱۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های روستاییحسین میرشفیع،  مشاور وزیر راه و شهرسازی در راه‌های روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نگهداری راه‌های روستایی یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های این بخش به شمار می‌رود، گفت: اولویت اصلی دولت باید نگهداری راه‌های روستایی و احیای برخی از مسیرهای خطرناک باشد.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 120 هزار کیلومتر راه‌ روستایی در کشور آسفالت شده که بخش عمده‌ای از آنها نیازمند نگهداری و بهسازی است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد:  ایجاد امکانات رفاهی برای راه‌های روستایی از جمله توسعه حمل و نقل راه‌های روستایی را باید در دستور کار  قرار داد.


بیشتر بخوانید: راه روستایی زیر ساخت توسعه اقتصادی و گردشگری


به گفته وی؛ شاخص های برخی از راه‌های روستایی در کشور از میانگین متوسط استاندارد ، پایین‌تر است.

این مقام مسئول بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی در برخی از مناطق کشور باید راه‌های روستایی آسفالت و مسیرهای صعب‌العبور و شوسه نیز ارتقا یافته و تمام مسیرها در حد میانگین و در یک قالب قرار گیرد.

گفتنی است؛ محمد اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی روز گذشته در جلسه رأی اعتماد خود یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی را احیای راه‌های روستایی و بهبود کیفیت مسیرهای صعب‌العبور بیان کرد و گفت: حجم مطالبات در این باره بسیار زیاد و منابع مالی در این بخش کافی نیست؛ من به عنوان استاندار مشکلات راه‌های روستایی را لمس کردم و در این بخش از بنیاد مسکن جهت بهبود وضعیت را‌ه‌ها حمایت خواهم کرد.

انتهای پیام/

شاخص های برخی از راه‌های روستایی از میانگین متوسط استاندارد ، پایین‌تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار