کمک ۵۰ میلیون دلاری مسکو به کوبا برای خرید تسلیحات روسی

روزنامه کومرسانت نوشت روسیه روسیه در نظر دارد اعتباری به ارزش ۵۰ میلیون دلار به منظور تامین هزینه‌های خرید تسلیحات روسی به کوبا اختصاص دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه روسی کومرسانت با استناد به منابع آگاه نوشت روسیه به کوبا برای خرید تسلیحات روسی پنجاه میلیون دلار کمک می‌کند.

این روزنامه با استناد به منابع آگاه از همکاری‌های نظامی و فنی روسیه با کوبا نوشت دولت روسیه در نظر دارد اعتباری به ارزش پنجاه میلیون دلار به منظور تامین هزینه‌های خرید تسلیحات روسی به کوبا اختصاص دهد. کوبا در چارچوب سیاست تجهیز مجدد نیرو‌های مسلح خود قصد دارد سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را از روسیه خریداری کند.

دو منبع آگاه به روزنامه کومرسانت اعلام کردند توافق اختصاص اعتبار پنجاه میلیون دلاری روسیه به کوبا برای خرید تسلیحات، در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی دو کشور که برای آخر اکتبر در هاوانا -پایتخت کوبا- برنامه‌ریزی شده است، امضا خواهد شد. به گفته این منابع، اسناد اداری مربوط به توافقات دو کشور در زمینه همکاری‌های نظامی و فنی دوجانبه آماده شده است.

یک منبع آگاه در صنایع دفاعی روسیه اعلام کرد کوبا قصد دارد خودرو‌های زرهی و احتمالا تجهیزات هوانوردی از روسیه خریداری کند.

روسیه و کوبا در سال 2016 برای اجرای یک برنامه همکاری در زمینه فناوری که تا سال 2020 طول خواهد کشید، توافقنامه امضا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار