فعالیت ۲۹۲هزار دانش آموز بسیجی در استان آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان بسیج دانشجویی و دانش آموزی گفت: ۲۹۲هزار دانش آموز بسیجی در استان آذربایجان شرقی از پایه ابتدایی تا دبیرستان به صورت بسیجی عادی و فعال به فعالیت مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرشباف رئیس سازمان بسیج دانشجویی و دانش آموزی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: تعداد دانش آموزان بسیجی کل کشور پنج میلیون دانش آموز است که در قالب ۵۰ حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی و سه هزار واحد مقاومت بسیج دانش آموزی فعال هستند.

به گفته وی واحد مقاومت مقطع دبستان امیدان، واحد مقاومت پویندگان ویژه متوسطه اول و پیشگامان برای متوسطه دوم نامگذاری شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی، تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، هویت بخشی به دانش آموزان، عدم توجه به دیدگاه‌های غربی، انجام کار تشکیلاتی و انجام برنامه‌های مسجد محور را از عمده‌ترین دلایل فعالیت بسیج دانش آموزی در مدارس استان اعلام کرد.

فرشباف در ادامه از اجرای طرح «شهید بهنام محمدی» خبر داد و افزود: این طرح سه عنصر اصلی مسجد، منزل و مدرسه را به هم متصل می‌کند، این طرح یک طرح ملی بوده که به امضای وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بسیج رسیده و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: این طرح از سال تحصیلی جدید ۹۷-۹۸ آغاز می‌شود و ۱۲ آبان به صورت فعال در ۱۸۴ مدرسه در سطح تبریز اجرا می‌شود.

فرشباف با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی گفت: برنامه‌های هفته بسیج از روز دوشنبه هفتم آبان شروع می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج دانشجویی و دانش آموزی برنامه‌های دیدار جمعی از نخبگان و فرماندهان واحد‌های دانش آموزی با امام جمعه تبریز، برگزاری مانور رسانه‌ای جبهه مقاومت سایبری، هم اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی با استاندار، برگزاری مراسم اربعین حسینی توسط هیات‌های بسیج دانش آموزی، آغاز ثبت نام لیگ علمی (پایا)، حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان و دیگر موارد پیش بینی شده در هفته بسیج دانش آموزی اجرا می‌شود.

سالگرد شهادت شهید محمدحسین فهمیده از روز هفتم تا ۱۳ آبان به نام هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری برنامه های هفته بسیج در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.