معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمدگفت: بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد مرمت و ساماندهی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  کهگیلویه وبویراحمد گفت:برای اجرای این کار پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

شفیعی مرمت هشت خانه تاریخی،۲پل،یک قلعه و ایجاد جاده دسترسی به بافت فرسوده دهدشت را از جمله بنا‌های مرمت و ساماندهی شده در استان اعلام کردو افزود:عملیات اجرایی ساخت جاده دسترسی به بافت تاریخی دهدشت،بنای تاریخی قلعه عزیزی،هشت خانه تاریخی در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و چرام ریال، پل خیرآباد و پل بریم از دیگر بنا‌های مرمت و ساماندهی شده است.

شفیعی با بیان اینکه از مجموع ۴۵ هکتار بافت قدیمی بلاد شاپور تنها ۳۵ هکتار آن باقی مانده است اضافه کرد:برای جلوگیری از تخریب۵۰ بنای تاریخی دیگر استان نیاز به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۱ آسیاب،۵۰ خانه تاریخی،۴۰ قلعه،۴۰ آب انبار،۲۳ بقعه متبرکه، ۱۹ گورستان، ۱۷ استودان، ۱۳ پل، ۱۳بافت تاریخی، پنج حمام،پنج مسجد و سه کاروان سرای این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است افزود:نقوش برجسته تنگ سولک در بهمئی، آثار سنگی چین لوداب،شهر سنگی دلی یاسیر کهگیلویه،قلعه کی نصیر بهادر بویراحمد،قلعه رئیسی کهگیلویه و دو گور دو پا در باشت از جمله بنا‌های تاریخی ثبت شده این استان در فهرست آثارملی است.

انتهای پیام/غ

ساماندهی بناهای تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.