مرمت ۹ بنای تاریخی در کهگیلویه وبویراحمد

معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد گفت: ۹ بنای تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد مرمت و بازسازی شد.

 مرمت ۹ بنای تاریخی در کهگیلویه وبویراحمد به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  شفیعی معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ بنای تاریخی در استان شامل ۶ خانه تاریخی، ۲ پل و یک قلعه در شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام و کهگیلویه مرمت شد.

مسعود شفیعی افزود:عملیات اجرایی مرمت این بنا‌ها با چهار میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی تابستان امسال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمدانجام گرفت.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی قلعه عزیزی با یک میلیارد ریال اعتبار، ۶ خانه تاریخی در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پل خیرآباد با ۸۰۰ میلیون ریال و پل بریم با ۷۰۰ میلیون ریال انجام شد.

وی ابراز داشت: هم اکنون عملیات اجرایی مرمت هفت بنای تاریخی دیگر در استان در دست اجرا است.

شفیعی گفت: عملیات مرمت ۲ خانه تاریخی و ساماندهی بافت تاریخی دهدشت از دیگر طرح‌های مهم حوزه میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است که هم اکنون در حال انجام است.

وی گفت:۵۰۰ بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای مرمت آنان سالانه حداقل به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شفیعی اضافه کرد: تاکنون ۷۳۱ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/د

مرمت ۹ بنای تاریخی در کهگیلویه وبویراحمد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.