کمک به توانمند سازی مردم ۲۲ روستای رودبار جنوب

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: توانمندسازی مردم دهستان کوهستان رودبارجنوب با هدف ماندگاری آن‌ها در منطقه و ساخت جاده قابل دسترسی، تأمین امکانات بهداشتی و آب شرب مناسب و توسعه دامداری مردم باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ،در جلسه ساماندهی وضعیت ۲۲ روستای منطقه جازموریان گفت: بنا به فرموده امام علی (ع) کمک به نیازمند در صورتی که او را توانمند نکند منطقی نیست بلکه عملی احساسی است و ما طبق فرموده امام علی (ع) باید تلاش کنیم محرومان را توانمند کنیم که وظیفه دولت اسلامی است.

وی اظهار داشت: در رأس اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی، حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها مهم است و باید طوری برنانه ریزی کنیم که خدمات نظام منجر به ارتقاء سطح عزت، کرامت و حرمت افراد باشد.

ملانوری با اشاره به برخی عقب ماندگی‌ها در منطقه جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و علیرغم پیشرفت‌های چشمگیر اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی در کشور؛ همچنان در برخی از مناطق کشور به خصوص در جنوب استان کرمان دچار محرومیت و عقب ماندگی‌هایی هستیم که بایستی برطرف شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: دشمن به صورت همه جانبه در حال برنامه ریزی علیه کشور ما است و آن‌ها در حوزه جنگ فرهنگی فعال شده اند و افراد آسیب پذیر بلحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هدف دشمن هستند و می‌خواهد در سرمایه اجتماعی جامعه نفوذ کند و آن‌ها را از اصل نظام و رهبری و دولت جدا کند که نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقی بیفتد.

ملانوری با اشاره به ضعف‌های مدیریتی موجود در کشور گفت: ضعف مهم مدیریتی ما عدم اطلاعات صحیح در مورد جامعه هدف است که برنامه ریزی صحیح را به عنوان اساس مدیریت قوی، غیر ممکن می‌کند و لذا باید با اطلاعات مشخص و برنامه ریزی دقیق با زمان بندی مشخص عمل کنیم.

وی اظهار داشت: طبق اطلاعات موجود ۲۹ حلقه چاه در منطقه وجود دارد که ۲۵ عدد از آن‌ها در اختیار اداره عشایری قرار دارد، ولی متأسفانه بازخورد چندانی در منطقه نداشته است و این یک ضعف عمده است.

ملانوری اظهار داشت: در ۲۲ روستای منطقه کوهستان، روستای پیرخوشاب بدترین وضعیت را دارد و بایستی دراولویت باشد که برنامه ریزی باید در ابتدا براساس بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی منطقه باشد و اگر بدون بررسی مسائل اجتماعی منطقه، ویژگی جغرافیایی و اقتصادی منطقه برنامه ریزی شودجواب نخواهیم گرفت.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار کرد: باید مزیت هر روستا بررسی شود و از ظرفیت عظیم سپاه، کمیته امداد و هلال احمر در توسعه منطقه استفاده کنیم و کمک کنیم تا افراد منطقه توانمند شوند و در مجموع باید برنامه ریزی کنیم تا در وهله اول بحث جاده به عنوان زیرساخت اساسی توسعه منطقه حل شود و در وهله دوم هدف توانمند کردن مردم منطقه برای ماندگاری اهالی در زادگاه خود باشد. البته در مورد جابجایی برخی از مردم در برخی از روستا‌ها باید بررسی لازم انجام شود و سپس اقدام شود.

طبق مصوبات جلسه امروز مقرر شد اداره امور عشایری اقدامات لازم برای تعیین میزان دقیق دام‌های مردم دهستان کوهستان صورت دهد. سپاه نیز تجهیزات حفاری و بخشی از تجهیزات لازم برای حفر یک حلقه چاه برای شرب مردم منطقه در اختیار اداره آب و فاضلاب روستایی قرار دهد.

انتهای پیام/ی

 ۲۲ روستای منطقه کوهستان، روستای پیرخوشاب بدترین وضعیت را دارند

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار