در مهر امسال؛

معامله ۱۱۵۰ میلیون سهم در بورس

مدیر بورس منطقه‌ای فارس از معامله ۱۱۵۰ میلیون سهم در بورس استان خبر داد.

معامله ۱۱۵۰ میلیون سهم در بورسکرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در مهر ماه ۹۷ و در ۲۲ روز فعالیت ۱۱۵۰ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۰۶۹ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

وی افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۱۸۴ هزار و ۹۶۸ میلیون ریال بوده است.

ترابیان ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۶۸۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۳۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۱ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۹ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است؛ که در این مدت ۱۲۰۲ کد سهامداری جدید ایجاد شده است.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۳ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در فرابورس قرار دارند.

ترابیان تصریح کرد: در یک ماهه اخیر ۲۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۶۲۷۷۱ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۷۳۹۹ میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/ر

عملکرد بورس منطقه‌ای فارس در مهر امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار