معاون فرهنگی پدافند غیر عامل کشور :

همه جامعه در پدافندغیر عامل نقش دارند

معاون فرهنگی پدافند غیر عامل کشورگفت :دفاع غیر عامل مربوط به همه افراد جامعه است و نقش‌ اساسی در کشور دارد.

همه جامعه در پدافندغیر عامل نقش دارندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محبی معاون فرهنگی پدافند غیر عامل کشور در همایش پدافند غیر عامل خراسان رضوی گفت:دفاع یک امر جامع است که شامل دو نوع دفاع عامل و غیر عامل می شود ؛ دفاع عامل مربوط به نیرو‌های مسلح و دفاع غیر عامل مربوط به همه افراد جامعه است و نقش‌هایی اساسی در کشور دارد.

وی تصریح کرد:در شرایط کنونی دو نوع تهدید ما را تهدید می‌کند؛ تهدیدات طبیعی شامل حوادث و اتفاقات طبیعی و تهدیدات انسانی شامل جنگ سخت و جنگ نرم که توسط انسان رخ می‌دهد.
 
معاون فرهنگی پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدیدات غیر طبیعی متغیر هستند و دائما بروز می‌کنند؛ مثلا فضای سایبری تا مدت‌ها برای بشر ناشناخته بود، اما اکنون بشر با این فضا آشنا شده و در کنار اینکه فرصت‌هایی در بر دارد، دارای تهدیدات خطرناکی نیز برای انسان است.

محبی افزود:در جامعه جهانی این پدافند ما نامش دفاع غیر نظامی است و کشور‌هایی مانند سوییس وزارتخانه‌ای تحت عنوان پدافند غیر عامل دارند و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی تصریح کرد:در صدر اسلام خندقی که به پیشنهاد سلمان ایجاد شد نمونه‌ای از پدافند غیر عامل است و مشخص است که پدافند سابقه بسیاری از گذشته تاکنون داشته است.

معاون فرهنگی پدافند غیر عامل کشور گفت: نظامی‌ها جنسشان عامل است، اما کار پدافند غیر عامل هم انجام می‌دهند؛ شهرک‌های موشکی که سپاه در غار‌ها و زیر زمین دارد نشان دهنده نمونه‌ای از پدافند غیر عامل است.

محبی افزود: رویکرد پدافند غیر عامل مصونیت سازی است؛ یکی از وظایف اصلی این پدافند دیده بانی تهدید است یعنی باید جلو‌تر از دیگران تهدید را شناسایی کند؛ در این دیده بانی سازمان باید در مسیر علم و دانش حرکت کند.

وی تصریح کرد:سازمان ما باید در مرز‌های علم جدید‌ترین اختراعات و اکتشافات را بشناسد و با استفاده از فرصت‌ها بهترین عملکرد را داشته باشد.

معاون فرهنگی پدافند غیر عامل کشور گفت:امروزه شاهد تهدیدات ترکیبی هستیم و لازم است ما بصورت هشیارانه و علمی با آن‌ها مواجه شویم؛ دشمن در حال حاضر جنگ اقتصادی را با استفاده از فضای مجازی و رسانه علیه ما آغاز کرده است که نوعی تهدید ترکیبی است.
 
انتهای پیام // ج.ر
 

دفاع یک امر جامع است

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.