اعتراض مردم شهر پیتزبورگ آمریکا به سفر ترامپ + فیلم

سفر رئیس جمهور آمریکا به پیتزبورگ با اعتراضات مردم این شهر همراه بود.

به گزارشگروه فیلم و صوتباشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود دو هزار نفر در پیتزبورگ در اعتراض به حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این شهر تظاهرات کردند.

اعضای جامعه یهودیان آمریکا، دونالد ترامپ را به دامن زدن به نفرت متهم کردند و از وی خواستند آشکارا ملی گرایی سفید پوستان را محکوم کند. دونالد ترامپ سه روز پس از حمله به کنیسه‌ای در پیتزبورگ که یازده کشته هم برجای گذاشت به این شهر سفر کرد.

مردم پیتزبورگ روز گذشته نخستین مراسم خاکسپاری قربانیان این حادثه را برگزار کردند. خاخام پیتزبورگ می‌گوید این حادثه غم انگیز اتحاد حقیقی میان مردم ایجاد کرده است.

روز شنبه رابرت باورز عامل این کشتار به کنیسه پیتزبورگ حمله کرد که مراسمی نیز در آن در حال برگزاری بود. عامل این کشتار پس از آن اعلام کرد که تنها قصد داشت یهودیان را بکشد.

ترامپ روز گذشته برای شرکت در مراسم یادبود قربانیان به پیتزبورگ سفر کرد. ایوانکا دختر ترامپ هم که خود یهودی شده است در این مراسم حضور یافت، اما حضور ترامپ در این شهر که اکثریت مردم آن حامی دموکرات‌ها هستند چندان مورد استقبال قرار نگرفت. از دیدگاه مردم ترامپ به ایده‌های راست گرایی افراطی دامن می‌زند.

چهل و سه هزار نفر از ساکنان پیتزبورگ نامه‌ای سرگشوده امضا کردند و اعلام کردند تا زمانی که ترامپ ملی گرایی سفیدپوستان را محکوم نکند در شهر آنها مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. حتی برخی مقامات یهودی پیتزبورگ هم از ترامپ خواسته بودند سفر خود را به این شهر لغو کند.


بیشتر بخوانیدمعترضان آمریکایی خطاب به ترامپ: ننگت باد + فیلم


انتهای پیام/
 

تظاهرات علیه رئیس جمهور ایالات متحده در پیتزبورگ + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار