آقازاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افت 15 درصدی تولید ماهیان گرم آبی در راه است

یک مقام مسئول گفت:با توجه به خشکسالی های اخیر و عدم اختصاص آب به برخی مزارع پرورش ماهی پیش بینی می شود که تولید 10 تا 15 درصد کاهش یابد.

افت 15 درصدی تولید ماهیان گرم آبی در راه استحسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید ماهیان گرم آبی در سال جاری اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر، عدم همکاری وزارت نیرو و آبفا استان گیلان و مازندران مبنی بر اختصاص ندادن آب به استخرهای پرورش ماهی و پلمپ برخی مزارع پیش بینی می شود که تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 تا 15 درصد کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به آنکه فصل صید ماهیان گرم آبی از ماه آینده آغاز می شود، از این رو نمی توان رقم دقیق تولید را اعلام کرد.

آقازاده با اشاره به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان گفت: افزایش 2.5 برابری قیمت نهاده های تولید، وجود قوانین دست و پا گیر صادرات و دلالان در بازار از مشکلات اصلی پیش روی تولیدکنندگان ماهیان گرم آبی در بازار به شمار می رود.


بیشتر بخوانید: مزارع پرورش ماهی گرم آبی در خوزستان در ورطه نابودی


مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی ادامه داد: صادرکنندگان ماهی باید در کنار تولیدکنندگان، اتحادیه و تشکل ها به امر صادرات بپردازند و این طور نباشد که افراد بدون همراهی با تولیدکنندگان بتوانند صادرات را انجام دهند چرا که این امر در نابه سامانی بازار و ضربه به تولید داخل تاثیر بسزایی دارد.

وی در پایان درباره تاثیر نوسان نرخ ارز بر صادرات ماهیان گرم آبی تصریح کرد: باتوجه به نوسان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار، صادرات ماهیان گرم آبی نسبت به مدت مشابه سال قبل از رونق نسبی برخوردار است.

انتهای پیام/

نوسان نرخ ارز عامل اصلی رونق صادرات ماهیان گرم آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار