رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

خصوصیت بارز مشهدی‌ها، خدمت به زائران امام رضا (ع) است

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: خصوصیت بارز مشهدی‌ها خدمت به زائران است و خداراشاکریم ظرفیت و بستر‌های خدمت به زائرین در تمامی ابعاد فراهم‌شده است.

خصوصیت بارز مشهدی‌ها، خدمت به زائران امام رضا (ع) استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در دیدار جمعی از مسئولین و خادمیاران طرح «خادمیاران رضوی» با نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، گفت: سیاست خادم و مخدوم و اجرای این دیدگاه تاکنون باعث شده است که همه علاقه‌مندان به خدمت بتوانند، با هر وسع وتوان زیر پرچم آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) خدمت کنند.

وی با اشاره به ایجاد کانون‌های خادمیاری رضوی در سراسر کشور افزود: «کانون خادمیاری فرهنگ زائر و زیارت» یکی از کانون‌هایی است که ذیل کانون خادمیاران رضوی با هدف توسعه فرهنگ میزبانی از زائرین حضرت رضا (ع) طراحی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: تا امروز ۱۳۰ هزار نفر در عرصه‌های مختلف خدمتی برای پیوستن به طرح خادمیاری ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی گفت: هدف ما این است که فرهنگ میزبانی از زائر به بهترین نحو در مشهد شکل گیرد و برونداد شهر مشهد همان هویت میزبانی باشد.

وی افزود: دبیرخانه «کانون خادمیاری فرهنگ زائر و زیارت» از ۲۰ مردادماه سال جاری با محوریت ساماندهی مردمی خدمت به زائرین پیاده، فعالیت خود را در مشهد مقدس آغاز کرده اند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران، نیاز‌های آن‌ها در ۱۲ محور خدمتی شناسایی و اولویت‌بندی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی گفت: علاقه‌مندان به خادمی آستان قدس ثامن‌الائمه (ع) می‌توانند به‌صورت حضوری و غیرحضوری به این طرح بپیوندند.

وی افزود: فاز اول طرح خادمیاران رضوی تا آبان ۹۷ و در راستای ساماندهی زائرین پیاده اجرایی می‌شود و سپس این امر به‌مرور در بحث استانی و فرا استانی گسترش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه محدودیت‌های خادمی در حرم مطهر در کانون خادمیاران رضوی وجود ندارد، ادامه داد: خدمت در کانون خادمیاران رضوی برای خدمت در حرم مطهر معادل‌سازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس ساعات خدمتی در کانون خادمیاری، در حرم مطهر نیز خدمت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی گفت: تاکنون به‌منظور ساماندهی جریان خدمت در دهه آخر صفر با ۱۱۰هزار نفر از متقاضیان خادمیاری به‌صورت تلفنی ارتباط برقرارشده و از آن‌ها دعوت به‌عمل‌آمده است.

وی افزود: بالغ‌بر ۴۰ هزار نفر نیز از طریق سامانه پیامکی آمادگی خود را برای خدمت در دهه پایانی صفر و عضویت در کانون خادمیاران رضوی اعلام کرده‌اند که از این تعداد، تاکنون ثبت‌نام ۱۵ هزار نفر به‌صورت قطعی در سامانه انجام‌شده و در جایگاه خدمتی خود قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام // ف. ک
 

خدمت به زائران حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.