معاون ریاست جمهوری افغانستان:

دولت هیچ اقدامی برای دفاع از مردم «ارزگان» نکرده است/ مردم از خودشان دفاع کنند

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به رویدادهای اخیر ولایت ارزگان و حملات گسترده طالبان به مردم گفت: مردم این منطقه از سوی نهادهای دولتی حمایت نشده اند و آنها باید خودشان از خود دفاع کنند.

 

دولت هیچ اقدامی برای دفاع از مردم «ارزگان» نکرده است/ مردم از خودشان دفاع کنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز پنجشنبه در محفل گرامیداشت از روز بین المللی ختم معافیت جرایم علیه خبرنگاران گفت: هیچ نوع اقدام عملی برای دفاع از مردم ارزگان و جلوگیری از حملات طالبان صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: از چند روز پیش گروهی از طالبان بر مردم ملکی و بی سلاح ولسوالی ارزگان خاص در ولایت ارزگان حمله کردند که تا کنون در پی حملات آنان ده ها تن از مردان و زنان و اطفال کشته شده و صدها خانواده مهاجر شده اند.

دانش تاکید کرد: تأسف در این است که نه از طرف اداره محلی و نه از طرف نهادهای امنیتی ما از مرکز، به هر دلیلی هیچ نوع اقدام عملی برای دفاع از مردم و جلوگیری از حملات طالبان صورت نگرفته است و بدتر این که برخی از سخنگویان نهادهای امنیتی از چنین اتفاقی اظهار بی خبری می کنند.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود: این مردم تحت حاکمیت دولت قرار داشتند و از حامیان نظام هستند و به همین دلیل هم مورد حمله وحشیانه طالبان قرار گرفته اند.

وی گفت: مشکلات و ناگزیری های نیروهای امنیتی کشور برای همه ما قابل درک است ولی نهادهای امنیتی و دفاعی مکلف هستند که در حد امکانات خود در اسرع وقت و از هر راه ممکن به کمک این منطقه بشتابند و از مردم ملکی و بی دفاع آن دفاع کنند و اجازه ندهند که مشکلات ارزگان خاص به یک گره کور دیگر تبدیل شود.

سرور دانش در پایان اظهار داشت: من به شهدای مردم ارزگان خاص درود می فرستم و از مردم شریف و قهرمان و آزاده آن منطقه می خواهم که تسلیم زورگویی های مهاجمین نشده و مردانه از عزت و آزادگی خود دفاع کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار