مدیرکل انتقال خون قم:

اهدای خون بیش از 24 هزار تن در قم

مدیرکل انتقال خون قم گفت:در هفت ماه نخست امسال،بیش از 24 هزار نوع دوست قمی،خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده اند.

اهدای خون بیش از 24 هزار تن در قمبه گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛نوریان، مدیرکل انتقال خون قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، 24 هزار و 72 تن در استان موفق به اهدای خون به بیماران نیازمند شدند که از این تعداد یک هزار و 29 واحد خون از سوی بانوان اهدا شده است.


وی افزود: در حال حاضر 4.3 درصد اهداکنندگان  خون در  قم را بانوان تشکیل می دهند.


مدیرکل انتقال خون قم عنوان کرد: در این مدت 30 هزار و 733 تن به مرکز اهدای خون قم مراجعه کرده اند که برخی از افراد به علت داشتن مشکلاتی موفق به اهدای خون نشدند.


نوریان با بیان این که 62.3 درصد اهداکنندگان خون جزء شاخص مستمر اهدای خون هستند گفت: کسانی که در طول سال بیش از یک بار موفق به اهدای خون می شوند در آمار مستمر اهدای خون ثبت خواهند شد.


مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به ارسال 30 هزار و 704 واحد خون و فرآورده های خونی به مرکزهای درمانی استان گفت: همچنین هفت هزار و 354 واحد خون و فرآورده خونی از قم به شبکه خونرسانی کشور ارسال شده است.


وی به مشارکت مردم قم در طرح سپاس اهدای خون اشاره کرد و گفت: در این طرح که با عنوان اهدای سلول های بنیادی خون ساز در حال اجراست، اهدا کنندگان می توانند خون را جهت نمونه برداری اهدا کنند تا در صورت نیاز و برای درمان سرطان خون از این افراد دعوت به اهدای خون شود.


نوریان بیان داشت: طرح فوق کمک به ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک در کشور می کند تا در مواقع نیاز از سلول های بنیادی خون اهدا کنندگان استفاده شود، درهمین راستا در استان قم 368 نمونه برداری صورت گرفته است.


مدیرکل انتقال خون قم همچنین از اجرای طرح واکسیناسیون هپاتیت بی در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای مهرماه تا کنون اهداکنندگان مستمر بالای 29 سال جهت انجام واکسیناسون معرفی شده اند، چراکه انجام این واکسیناسیون افراد را در مقابل ابتلا به بیماری‌ های کبدی مصون می‌ کند.


وی گفت:تا کنون سه هزار و 93 تن برای انجام واکسیناسیون هپاتیت بی در قم معرفی شده اند، تزریق این واکسن اختیاری و رایگان بوده و به عنوان یک خدمت و قدردانی از رفتار انسان دوستانه اهداکنندگان مستمر خون انجام می ‌شود.

انتهای پیام/ش

اهدای خون در قم

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار