پیگیری آخرین وضعیت قلاتگه اشنویه از سوی استاندار آذربایجان غربی

آخرین وضعیت قلاتگه اشنویه از سوی مسولانی استانی و شهرستانی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی دستور داده است که ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این قلعه مهم اورارتویی، نسبت به حراست و صیانت از این تپه تاریخی، تا آغاز کاوش‌های رسمی، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در همین رابطه از تخصیص اعتبار برای آغاز گمانه زنی و تعیین حریم سایت قلاتگه و دعوت دکتر حمید خطیب شهیدی اورارتو شناس مطرح کشور به اشنویه برای این منظور خبر داده است.

گفتتی است در چند روز اخیر تصاویری از حفاری‌های غیزقانونی و تخریب دیواره‌های قلعه قلاتگه منتشر شده بود که موجی از نگرانی را در میان علاقمندان میراث تاریخی منطقه ایجاد کرد.

مدیرکل میراث و فرماندار اشنویه نیک می‌دانند دژ قلاتگاه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد – دوره اورارتوها- بوده و در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۴۷ با شماره ثبت ۸۱۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و تاکنون دو کتیبه از آن کشف‌شده است، لذا اهتمام جدی برای صیانت از این اثر فاخر ضروری و واجب است.
 
انتهای پیام/م
 

لزوم توجه به آخرین وضعیت قلاتگه اشنویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.