بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت؛

ممنوعیت خدمات تشخیصی مازاد بر تجویز پزشک

بر اساس بخشنامه مزارت بهداشت هرگونه الزام و تحمیل دریافت خدمات تشخیصی مازاد بر تجویز پزشک و اخذ تعرفه آن، مجاز نمی‌باشد.

ممنوعیت خدمات تشخیصی مازاد بر تجویز پزشکبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا عسگری، مدیر کل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: بخشنامه منع الزام انجام ماموگرافی با درخواست سونوگرافی و بدون دستور پزشک معالج به معاونت های درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این بخشنامه با اشاره به استعلام و دریافت گزارش هایی در زمینه عدم پذیرش درخواست سونوگرافی سینه (Breast) بیماران و تقاضای انجام همزمان ماموگرافی و سونوگرافی توسط بعضی از موسسات، مراکز و بخش های رادیولوژی و تصویربرداری، اظهار کرد: موسسات و بخش های مذکور باید براساس درخواست و تجویز پزشک معالج بیمار، نسبت به ارائه خدمات تشخیصی اقدام کرده و هرگونه الزام و تحمیل دریافت خدمات تشخیصی مازاد بر تجویز پزشک و اخذ تعرفه آن، مجاز نمی باشد.

در این بخشنامه تاکید شده است: معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ضمن ابلاغ موضوع به مسئول فنی تمامی موسسات و مراکز رادیولوژی و تصویربرداری و بخش های متناظر بیمارستانی و درمانگاهی تحت پوشش، بر حسن اجرای آن نظارت داشته باشند و درخصوص تخلفات احتمالی، اعمال قانون می شود.

انتهای پیام/

انجام ماموگرافی با درخواست سونوگرافی ممکن نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار