فروش وسایل استفن هاوکینگ در حراجی مشهور بر شانه غول‌ها

وسایل شخصی و برخی دست نوشته‌های استفن هاوکینگ برای کمک به بیماران ALS در حراج مشهور کریستی لندن به فروش خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان اعلام کرده‌اند در حراجی آنلاین وابسته به حراج مشهور کریستی لندن به نام بر شانه غول‌ها (On the Shoulders of Giants) قرار است آثار گرانقیمت و مشهوربرجای مانده از دانشمندانی، چون استفن هاوکینگ، چالز داروین، اسحاق نیوتن و آلبرت انیشتین به فروش برسد.


فروش این وسیله‌ها شامل پایان نامه دکترا، بخش‌هایی از دست نوشته‌ها شامل تنوع و هندسه فضا- زمان، نظریه انفجار سیاه چاله، نظریه اساسی فیزیک درباره انقباض گرانشی، تابع موجی از جهان، تاریخچه مختصر از زمان، دعوت به مسافران زمان، مجموعه‌ای از مدال‌ها و جایزه‌های دریافتی به وسیله استفان هاوکینگ از هفته جاری آغاز شده است و تا نه روز آینده ادامه خواهد داشت.


یکی از وسایلی که در لیست کالا‌های فروشی حراج  برشانه غول‌ها قرار دارد اولین صندلی چرخدار استفن هاوکینگ است زمانی که برای نخستین بار پزشکان ابتلای او به بیماری ALS را تشخیص دادند.

افزون بر صندلی چرخدار، یک نسخه از پرفروش‌ترین کتاب‌های استفن هاوکینگ که دارای امضایی از اوست به همراه یک نسخه امضا شده از پایان نامه دکترایش در سال ۱۹۶۳ نیز به فروش خواهد رسید.


کارشناسان حراجی کریستی لندن، حدود ۲۲ قلم وسیله و آثاربرجای مانده از استفن هاوکینگ که درماه مارس سال میلادی جاری درگذشت را برای فروش در سایت اینترنتی گذاشته‌اند.

متخصصان زنده ماندن برای سال‌ها با وجود ابتلا به بیماری ALS و ارائه نظریه‌های فیزیکی مختلف به وسیله هاوکینگ را غلبه علم در برابر ناسازگاری و ابتلا به بیماری‌ها می‌دانند.


کتاب استفن هاوکینگ که او آن را درسال ۱۹۸۸ امضا کرده است بین ۲ تا ۳ هزار پوند قیمت گذاری اولیه شده است.

دختر استفن هاوکینگ، لوسی اعلام کرده است که مقام‌های حراج کریستی به خانواده آن‌ها کمک کرده‌اند و اکنون مجموعه‌ای منحصربه فرد و گرانبها از اموال شخصی و علمی پدر آنها را مدیریت می‌کند.


صندلی چرخ دار استفان هاوکینگ در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به وسیله او مورد استفاده قرار می‌گرفت. قراراست این صندلی چرخدار به قیمت ۱۵ هزار پوند به فروش برسد و هزینه آن به موسسه‌های خیریه برای کمک به مبتلایان به بیماری ALS مورد استفاده قرار گیرد.

این حراجی همچنین آثار دست نوشته از دانشمندان مشهوری، چون آلبرت انیشتین، چارلز داروین و اسحاق نیوتن را نیز به فروش خواهد رسید.
منبع:christies
انتهای پیام/

فروش آنلاین حراجی مشهور کریستی برای فروش آثاربرجای مانده از دانشمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار