اشتراک گذاری تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی اشتباه است

کارشناس پلیس فتای استان البرز تاکید کرد: همواره می‌بایست در خصوص اطلاعاتی که در ارتباط با خود و بستگان در اینترنت قرار می‌دهید مراقب باشید.

اشتراک گذاری تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی اشتباه استبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناس پلیس فتای استان البرز اظهار کرد: جهت جلوگیری از هرگونه عواقب جبران ناپذیر به یاد داشته باشید در شبکه‌های اجتماعی دوستان‌، خانواده و افراد ناشناس را از هم تفکیک و سطح دسترسی هرکدام را مشخص نمایید.

وی با بیان اینکه فضای مجازی سیال و بی حد و مرز است، افزود: با توجه به گستردگی فضای مجازی احتمال آن است که با قرار دادن تصاویر خود در اینترنت در زمان کمی این تصاویر در سایت‌های متعدد و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

این کارشناس سایبری گفت: همیشه از گذرواژه‌های قوی و مناسب استفاده نمایید که کسی نتواند به راحتی وارد سیستم و یا حساب کاربری شما شود.

وی در خصوص نحوه ذخیره اطلاعات شخصی اضافه کرد: ‌اگر تصاویر و یا اطلاعات مهمی از خود و یا دوستان در ایمیل‌های خود دارید‌، اقدام به ذخیره در محل‌های مناسب و امن نموده و در صورت عدم نیاز آنها را حذف نمایید تا دسترسی افراد غیر به آنها مقدور نباشد.

کارشناس‌ پلیس فتای استان البرز همچنین به کاربران توصیه کرد: تصور نکنید که زمانی که عکس و یا مطلبی محرمانه ازخود در فضای مجازی منتشر می‌کنید فقط دوستانتان آن‌ها را می بیند‌. احتمال دارد شما تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را ندانید در این صورت افراد زیادی می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند‌.

این کارشناس سایبری تاکید کرد: هنگام خروج از حساب‌های کاربری آنلاین خود حتماً کلید sign out را بزنید‌. این کار باعث می‌شود شما از دسترسی افراد غریبه که ممکن است بعد از شما از سیستم مورد نظر استفاده‌ می‌کنند، و به کنجکاوی پردازند به اطلاعات شما دسترسی پیدا ننمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار