رخ دادهاى لرزه‌‌اى در هفته گذشته؛

بزرگترین زلزله هفته در ایذه/ ٤٦ زمین لرزه در کشور ثبت شد

زلزله اى به بزرگى ٤.٥ ریشتر در عمق ١٨ کیلومتر، ایذه استان خوزستان را لرزاند و به عنوان بزرگترین زلزله هفته ثبت شد.

بزرگترين زلزله هفته در ايذه/ثبت ٤٦ زمين لرزه در كشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  را از ٥ تا ١٠ آبان ماه  را به اطلاع می رسانیم، تعداد ٤٦ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ٥ آبان ماه

در بهاباد استان يزد زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است؛ تازه آباد استان كرمانشاه را زلزله‌اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر لرزاند، در رابر استان كرمان زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ٨٠ كيلومتر گزارش شده است.

در كوار استان فارس زلزله اى به بزرگى ٢.٦ ريشتر در عمق ١١ كيلومتر به وقوع پيوسته است؛ در بجنورد استان خراسان شمالى زلزله اى به بزرگى ٢.٦ ريشتر در عمق ٩ كيلومتر گزارش شده است، خوى استان آذربايجان غربى زلزله اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر تجربه كرد.

يكشنبه ٦ آبان ماه

در بهاباد استان يزد زلزله اى به بزرگى ٣ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر گزارش شده است؛ در تازه آباد استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٣.٥ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر به وقوع پيوسته است.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


دوشنبه ٧ آبان ماه

در زاغد استان لرستان زلزله اى به بزرگى ٤.١ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر به وقوع پيوسته است؛ در سپيد دشت استان لرستان زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر گزارش شده است، در رازقان استان مركزى زلزله اى به بزرگى ٢.٦ ريشتر در عمق ١٤ كيلومتر رخ داده است، در قاسم آباد استان خراسان رضوى زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ١١ كيلومتر ثبت شده است، تازه آباد را زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر لرزاند.

سه شنبه ٨ آبان ماه

در قوچان استان خراسان رضوى زلزله اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است؛ مورمورى استان ايلام را زلزله اى به بزرگى ٢.٧ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر لرزاند، در قصر شيرين استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است.

در ازگله استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٢.٦ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر گزارش شده است؛ در كهنوج استان كرمان زلزله اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر ثبت شده است، در مسجد حضرت ابوالفضل استان سيستان و بلوچستان زلزله اى به بزرگى ٣.٢ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است.

چهارشنبه ٩ آبان ماه

قاسم آباد استان خراسان رضوي را زلزله اى به بزرگى ٣.٧ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر لرزاند؛ در خرانق استان يزد زلزله اى به بزرگى ٢.٧ ريشتر در عمق ٥ كيلومتر گزارش شده است، در گلى داغ استان گلستان زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر ثبت شده است.


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


در ساغند استان يزد زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ١٦ كيلومتر گزارش شده است؛ در بافق استان يزد زلزله اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پيوسته است، انديمشك استان خوزستان را زلزله اى به بزرگى ٣.٧ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر لرزاند.

پنجشنبه ١٠ آبان ماه

در تازه آباد استان خوزستان زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر گزارش شده است؛ در مهران استان ايلام زلزله اى به بزرگى ٣.١ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پيوسته است، تازه آباد استان كرمانشاه را زلزله اى به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ١١ كيلومتر لرزاند، سرمست استان كرمانشاه را زلزله اى به بزرگى ٣.٦ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر لرزاند، ايذه استان خوزستان را زلزله اى به بزرگى ٤.٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر تجربه كرد.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.