خطیب جمعه قم:

۴۰ سال است که در تحریم هستیم/ایران با وحدت در برابر آمریکا ایستادگی می‌کند

آیت الله اعرافی گفت: ترامپ گفته ۱۳ آبان تحریم‌های جدیدی اعمال می‌کند، ۴۰ سال است که در تحریم هستیم و در این سال‌ها با پای خود حرکت کردیم.

40 سال است در تحریم هستیم و در این سال‌ها با پای خود حرکت کردیم /اقدام عمان در پذیرایی نماینده رژیم صهیونیستی خطای استراتژیکی بود

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان گفت: 13 آبان روز بسیار بزرگ و مهمی است که از یک سو قیام امام خمینی(ره) علیه کاپیتولاسیون است و امام راحل در این روز تبعید شدند و همچنین در این روز بزرگ لانه جاسوسی تسخیر شد.

وی تصریح کرد: ترامپ گفته است که روز 13 آبان تحریم‌های جدیدی اعمال می‌کند و صدور نفت را قطع می‌کند، 40 سال است که در تحریم هستیم و در این سال‌ها با پای خود حرکت کردیم و این تاریخ‌گذاری‌ها برای تحریم از این جهت است که مردم را در انتظار بگذارند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: آمریکا همه اقدامات علیه ایران را تاکنون انجام داده است و پس از این هم این فشارها وجود دارد، پس از 13 آبان تاریخ دیگری برای تحریم‌ها می‌گذارند و دولت نباید به وعده‌های دشمن دل ببندد بلکه کمر همت ببندد و با فرهنگ‌ریزی جامع اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهد.

خطیب جمعه قم گفت: ترامپ می‌گوید پس از خروج آمریکا از برجام ایران ضعیف شده و ملت از نظام جدا شده است که حرف بی‌ارزشی است، ترامپ بداند ملت ایران با اتکا به قدرت الهی، نیروی درونی خود، وحدت، انسجام و همبستگی کامل در برابر توطئه‌های آمریکا ایستادگی کرده و شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کند.

آیت الله اعرافی گفت: شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران یعنی وحدت ملت‌های اسلامی و این شعار تا زمانی که آمریکا در برخورد با ایران به این شیوه رفتار کند به فضل الهی قطع نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در دین اسلام افزود: تربیت عمل فیزیکی نیست بلکه دارای موج و امتداد است و اگر انسان فرزند خوب تربیت کند با همان شیوه فرزند وی هم فرزندان خوبی تربیت می‌کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه رساله حقوق امام سجاد(ع) از متون و منشورهای مهم اسلام محسوب می‌شود ادامه داد: این رساله دینی بسیار جامع است که به دست مبارک امام سجاد(ع) نوشته شده و در آن 50 حق از ارتباط انسان با خدا نوشته شده است و منشوری دینی و اخلاقی محسوب می‌شود.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در برخی از نظام‌های منحط غربی در زمینه تربیت خانواده هنگامی که فرزند بزرگ شود دیگر توجهی به وی نمی‌شود که این موضوع خلاف دین و انسانیت است و دین اسلام مخالف این شیوه است، انسان پیش خداوند در قبال فرزند مسئول است و در برابر وی وظایف مهمی را بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: انسان پیش خداوند مسئول است که فرزندان خود را به خوبی تربیت کند و نسبت به رشد اخلاقی و معنوی و اعتقادی اهتمام داشته باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین حسینی گفت: خدا را شاکر هستیم که به ملت ما توفیق داد تا حضور پرشوری در این مراسم داشته باشند، راهپیمایی اربعین تجسم همه ارزش‌های الهی است و این راهپیمایی موتور متحرک امت برای وحدت در برابر دشمن است.

وی افزود: روح الهی هدایت‌گر راهپیمایی عظیم اربعین است و از همه کسانی که میزبانی و کمک کردند به ویژه ملت عراق و نیروهای نظامی، امنیتی و مرجعیت عراق تشکر می‌کنیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: از دولتمردان ایران و عراق و کسانی که قدرت دارند انتظار می‌رود که هر سال زمینه این حضور را فراهم کرده و کمک‌ها افزایش پیدا کرده و موانع رفع شود، 2 میلیون از مردم ایران با مشکلات اقتصادی در این راهپیمایی حضور پیدا کردند و اگر تسهیلات مناسبی ارائه شود حضور زائران افزایش پیدا می‌کند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: همزمان با روز اربعین در برخی از کشورها به عزاداران حسینی تعرض شد و در نیجریه برخی از عزاداران حسینی شهید و مجروح شدند که این راهی است که داعش دنبال می‌کرد و این اقدام را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به میزبانی قرارگاه مردمی اربعین قم از زائران اربعین عنوان کرد: قرارگاه مردمی اربعین استان در مصلی اقدام بسیار مناسبی انجام داد و ده‌ها هزار نفر از زائران اربعین حسینی را پذیرایی کرد و اسکان داد که این اقدام بسیار شایسته و مورد تقدیر است.

آیت الله اعرافی گفت: اقدام عمان در پذیرایی نماینده رژیم صهیونیستی خطایی استراتژیکی بود و دولت‌ها این موضوع را بدانند به سادگی نمی‌توانند دست در دست رژیم صهونیستی بدهند و ملت‌ها ساکت بمانند،در پرونده قتل ترکیه رد پای صهیونیست‌ها روشن است و بهانه جویی‌های اخیر در دانمارک برای سرپوش گذاشتن برای فجایع در یمن و ترکیه بوده است و امیدواریم که اروپا مشی صحیحی را در پیش بگیرد.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار