برگزاری کارگاه آموزشی سینمای مستند واقعیت حقیقی

فصل دوم کارگاه آموزشی سینمای مستند واقعیت حقیقی با حضور همایون امامی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی خانه سینمای مستند مازندران اعلام کرد: دور جدید کارگاه واقعیت حقیقی با  حضور همایون امامی مدرس دانشگاه، مستندساز، و مولف چندین کتاب در عرصه سینمای مستند به روش پژوهش، طرح مستند و گفتار متن برگزار شد.

گفتنی است در روز اول این نشست که در حوزه هنری مازندران، با حضور حدود ۴۰ نفر از هنرمندان علاقمند به سینمای مستند برگزار شد امامی به روش‌ها و ویژگی پژوهش در تولید فیلم مستند پرداخت و در ادامه مقوله‌ی طرح مستند را مطرح کرد.

همچنین وی در تحلیل نگارش طرح موارد موضوع، ایده و روایت را مورد بررسی قرار داد و گفت: هر طرح مستند یک مکتوب یک و نیم تا دو صفحه‌ای است که باید در آن موضوع مستند مشخص باشد، ایده نویسنده و فرضیه اش مطرح شود و در نهایت شکل و شیوه روایت برای خواننده مشهود گردد.

مولف کتاب فیلم مستند، درام و ساختار دراماتیک در نوبت صبح روز دوم این کارگاه ساختار فیلمنامه مستند را تشریح کرد و در ادامه، به مقوله گفتار متن، شیوه‌ها و الگو‌های مختلف نگارش آن پرداخت.

همایون امامی در این کارگاه دو روزه با نمایش و بررسی فیلم‌های مختلف به عنوان مثال‌های عملی بحث‌های مطروحه و پرسش و پاسخ، به فعالسازی حاضران در بحث و ایجاد فضای کارگاهی اقدام کرد.

لازم به ذکر است؛ این کارگاه دو روزه با همکاری خانه سینمای مستند مازندران و با همکاری حوزه هنری استان برگزار شد.

انتهای پیام/ م

کارگاهی برای سینمای مستند واقعیت حقیقی

برچسب ها: حوزه هنری ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار