اجرای مانور اصول چهارگانه پدافند غیر عامل در ساری

مانور اصول چهارگانه پدافند غیر عامل به منظور بالا بردن آمادگی پرسنل جایگاه‌های عرضه سوخت در شرایط اضطراری در منطقه ساری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینعلی طالبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: به منظور بالا بردن آمادگی پرسنل جایگاه‌های عرضه سوخت در شرایط اضطراری و شناسایی نقاط قوت و ضعف، مانور‌هایی طراحی و در منطقه ساری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند در مفهوم کلی، دفع، خنثی کردن و یا کاهش تاثیرات اقدامات آفندی دشمن است، افزود: سناریوی مانوری که در شهرستان بابل انجام شد با کمک کارشناسان (اچ اس‌ای) منطقه ساری طراحی شده است.

وی افزود: سناریوی این مانور با هدف خنثی سازی حمله فرضی (عوامل انسانی) که قصد به آتش کشیدن جایگاه عرضه سوخت را دارند به اجرا درآمد.

طالبی گفت: با اجرای این سناریو که در آن واحد‌های انتظامی، نیرو‌های سپاه، فرمانداری بابل، آتش نشانی شهرستان بابل، اداره گاز و برق بابل، واحد ایمنی و آتش نشانی و روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با همکاری مسئولین و کارکنان جایگاه عرضه سوخت انجام شد، نقاط ضعف و قوت زیر نظر کارشناسان خبره بررسی شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری افزود: اجرای چنین مانور‌هایی در سطح جایگاه‌های عرضه سوخت با توجه به حساسیت‌هایی موجود باعث تجربه اندوزی برای کارکنان جایگاه‌ها و سازمان‌های امدادی و امنیتی می‌شود که این تجربه نقش مهمی برای آن‌ها در هنگام روبرو شدن با حوادث واقعی دارد.

در حاشیه مانور خیرالله وحدانی رئیس ناحیه بابل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: با توجه به لزوم توجه جدی به پدافند غیر عامل و وجود ۲۹ جایگاه عرضه سوخت در شهرستان بابل، در این ناحیه ضمن توجه جدی به مبحث آموزش، مانور اطفاء حریق ناشی از اقدامات خرابکارانه در جایگاه دو منظوره بهار نارنج بابل طراحی و به اجرا در آمد.

وی افزود: تلاش برای اجرای اصول چهار گانه پدافند غیر عامل که شامل اقدامات غیر نظامی (پیشگیرانه و کاهش دهنده)، امداد رسانی و آماده سازی، هشدار و اخطار، باز سازی مجدد است، از مواردی است که در این مانور آموزش داده شد.

انتهای پیام/ م

بالا بردن آمادگی پرسنل جایگاه‌های عرضه سوخت در ساری

برچسب ها: نفت ، قیمت بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار