نشست صلح مسکو 18 عقرب برگزار خواهد شد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که دومین کنفرانس صلح افغانستان در مسکو 18 عقرب/ آبان برگزار خواهد شد.

نشست صلح مسکو 18 عقرب برگزار خواهد شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که دومین کنفرانس صلح افغانستان در مسکو 18 عقرب/ آبان برگزار خواهد شد.

کنفرانس صلح مسکو در سطح معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای شریک در حل و فصل مساله افغانستان برگزار می شود. 

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای آورده است: دعوت نامه هایی برای شرکت در این کنفرانس به کشورهای افغانستان، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و نیز آمریکا ارسال شده است و رئیس جمهوری افغانستان تصمیم گرفته که هیات عالیرتبه ای از شورای صلح این کشور برای شرکت در کنفرانس صلح به مسکو اعزام کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است که برای نخستین بار در نشست بین المللی در چنین سطحی هیاتی از دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر شرکت خواهد کرد.

گفتنی است که دومین نشست صلح افغانستان قرار بود طبق برنامه، 13 سنبله/ شهریور امسال برگزار شود و برای نخستین بار نماینده ای از طالبان نیز در آن شرکت کند اما به درخواست اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به تعویق افتاد.

برخی منابع غربی اعلام کردند که روسیه بدون رضایت افغانستان نشست صلح مسکو را برگزار می کند.

کنفرانس صلح افغانستان در مسکو سال 2017 بر اساس رایزنی شش جانبه روسیه، ایران، افغانستان، پاکستان، چین و هند تاسیس شد و نخستین دور آن ثور/ اردیبهشت سال گذشته برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار